ACL

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Středa Červen 14 08:03:53 CEST 2000

Jakub Holcman <jakub.holcman na email.cz> wrote:
 : Dobry den,
 :   mam problem spise koncepcniho razu. Jiz v nekolika projektech jsem narazil
 : na potrebu
 :   sofistikovanejsiho nastaveni prav k souborum nez je klasicke unixove user,
 : group, others
 :   - tedy neco jako ACL (jako treba na Novellu).
 :   Nasel jsem nekolik produktu doplnujicich linux o ACL, lec nezdaji se
 : prilis vyzrale. Na
 :   konkretne mirene dotazy na ony produkty jsem nezaznamenal odezvu. Nechce
 : se mi verit,
 :   ze jsem samojediny pocitil tuto potrebu.
 :   Zkousim se tedy tazat - Jak se toto na linuxu resi - Sachovanim s
 : klasickymi pravy a skupinami?
 :   Nejakym dalsim programem - patchem jadra? Kterym?  A jak jsou na tom jine
 : "rozumne dostupne"
 :   unixy (Solaris, SCO)?
 : Dekuji za odpoved.
 : Jakub.

ja pouzivam linux trustees a uplne mi vyhovuju (je to patch do jadra)
(http://www.braysystems.com/linux/trustees.html)

najviac features ma RSBAC (www.rsbac.org), jeho povodny ucel sice nie je ACL ale
jeden z modulov to poskytuje, ale to je kanon na vrabce -
obrovske mnozstvo moznosti, len precitat dokumentaciu zaberie vela casu
a ponastavovat to tiez

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |