Problem s ftp.linux.cz (chyba DNS)

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Červen 14 12:32:15 CEST 2000

Jan Kasprzak wrote:

>         Mate dost velky hokej v DNS - pustte si sleuth na vasi zonu.

> Server:  ns.eunet.cz
> Address:  193.85.1.12
>
> Name:    proxy.kleibl.cz
> Address:  195.212.220.140
> Aliases:  140.220.212.195.in-addr.arpa

> Server:  ns.eunet.cz
> Address:  193.85.1.12
>
> Name:    ns.kleibl.cz
> Address:  195.212.220.140
> Aliases:  proxy.kleibl.cz

Cili 195.212.220.140 se prelozi na proxy.kleibl.cz a proxy.kleibl.cz se
prelozi na 195.212.220.140 -  v cem je tedy problem? Ze to je pres
cname?

Co je zajimave, ze soucasny stav je takovy, ze vetsina severu na ceskem
inetu prevadi 195.212.220.140 na ns.kleibl.cz, presne podle toho, co je
v zonovych souborech na vsech 3 autoritativnich nameserverech. Ty zonove
sooubory maji serial 2000051704, takze vypadaji, jako mesic stare. Pokud
tomu tak skutecne je (to vi jen spravce ns.spk.cz), tak je mi naprosto
zahadou, jak muze ns.eunet.cz nebo ns.muni.cz prekladat 195.212.220.140
na proxy.kleibl.cz.

Pred mesicem jsme prechazeli k jinemu providerovi, a protoze jsme meli
14 dni stare i nove IP adresy, montorovali jsme provoz na starych IP
adresach, pote co zmizely z DNS. Jeste po tydnu se snazila rada
mailserveru pripojovat na nasi starou IP adresu, a spousta lidi (a Alexa
a Microsofti 3dns box) na stare IP adresy web serveru i nameserveru.
Takze neco v DNS v celosvetovem meritku nefunguje zecla podle RFC.

Petr Soucek