reverzni DNS nefunkcni

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Čtvrtek Červen 15 10:47:59 CEST 2000

On 15 Jun 00, at 10:36, Petr Kolar wrote:

> RFC2317

Znam, videl jsem, cetl jsem. Musim to zduraznovat jeste
sedmnactkrat?

> Neradite vy nahodou tem poskytovatelum pripojeni, kteri neumeji delat
> delegaci reverznich zon pro cast adres tridy C? To lomitko je tam
> prave kvuli tomu, aby to bylo stejne v nadrizene zone u poskytovatele
> i v casti teto zony u zakaznika. V RFC2317 jsou ale i jine moznosti -
> o konkretnim reseni se musi ty dve strany dohodnout.

Ano. Obe strany se musi dohodnout. Slash neni o nic
automatictejsi (nebo samozrejmejsi) nez treba pomlcka. Ne vsichni
provideri maji radi jmena s pomlckou. Ne vsichni klienti maji radi
jmena s pomlckou.

[Budete pak nekomu rikat "tvuj klient jede podle RFC 1234 ale muj
server podle 2345 - musis upgradovat"? (Pro hnidopichy: Cisla RFC
jsou pseudonahodna.)]

Navic to RFC explicitne uvadi pomlcku jako "jeden ze zpusobu, jak
to udelat". Nic vic. "Standard" se tim z toho nestava.

> Vite, ono RFC 2317 je z roku 1998, zatimco DNS je o par patku starsi.
> Obcas se proste nejake rozsireni objevi.

Aha. A cely internet vstane, a jako jeden muz upgraduje sve klienty
a servery.

V cele s Billem Gatesem za zarnymi novymi zitrky...

> Ano, a obcas jsou zastarala, apod.. Proste je delaji lide, takze
> nektera jsou spatne srozumitelna a jina naopak nejednoznacna. Ale diky
> nim existuje Internet. Mnozstvi implementatoru, kteri je ignoruji, tak
> jak vy casto doporucujete, neni nastesti zatim tak velke, aby to
> Internet rozlozilo.

Prosim vas, kde jsem doporucil ("casto") "ignorovat" RFC? Vzdyt
to vami idolizovane RFC rika "toto je jedna z moznosti" - ja jsem
jen rekl "tato moznost neni az tak chytra, jak by se mohlo zdat".

Mimochodem, jeste porad cekam, az mi nekdo vysvetli, v cem je
delegace pres aliasy chytrejsi, rychlejsi nebo lepsi nez prima
delegace pres NS zaznamy. Tedy krome toho, ze BIND je napsany
tak hloupe, ze co zona to soubor o minimalne deseti radkach a
dalsich sest radku v konfiguraku.

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz