dva DNS na jednom pocitaci, DNS proxy

Zdenek Drlik zdenek.drlik na kleibl.cz
Čtvrtek Červen 15 11:43:06 CEST 2000

Roman Slechta wrote:

>     Ahoj,
>
> - mam intranet 192.168.0.0
> a DNS mojefirma.cz obsahuje vse o lokalni siti
>
> - pak firewall
>
> - a potom pripojeni do internetu,
> kde je u providera DNS mojefirma.cz a www server
>
> Chtel bych si zavest svuj vlastni lokalni DNS server,
> ktery je pristupny pouze lokalne. Byly by tam zaneseny
> vsechny udaje o pocitacich.Chtel bych aby
> vyrizoval i dotazy lokalnich klientu co chteji brouzdat
> po internetu. Jak muzu udelat aby to fungovalo,
> kdyz domena  mojefirma.cz uz existuje u providera??

> [...]

V naší síti používáme něco podobného - máme "internetovou" doménu kleibl.cz,
která je u providera (na ns.spk.cz) a interní doménu net1.kb. Primární server
pro net1.kb běží na linuxovém serveru v interní síti, sekundární pro net1.kb
je umístěn na firewallu (odpovídá samozřejmě pouze na dotazy z interní sítě)
připojeném do internetu. Na primárním serveru je firewall zaveden v
"forwarders".
Potom na jakýkoliv dotaz od počítače z interní sítě odpoví primární server,
dotazy na počítače ve vnitřní síť i odpovídá přímo, dotazy na počítače v
internetu předává ke zpracování firewallu (proto je uveden jako forwarder).
Pokud nepotřebujete, aby firewall byl schopen získávat jména z vnitřní sítě,
nemusí být jako sekundární pro vnitřní doménu, ale stačí aby byl pouze
cachovací.
--
Zdeněk Drlík, diplomovaný technik
Klein & Blažek spol. s r.o.