OT:zatecnicke dotazy

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Červen 15 21:16:06 CEST 2000

Tomas Holy <thom na comberg.cz> wrote:
> chtel jsem se zeptat pritomnych, jakou sanci ma zacatecnik, ktery Linuxu
> vubec nerozumi, a chtel by se neco dozvedet

Velkou. Staci hledat a kdyz uz nezbyva nic jineho, tak cist zdrojaky.

> jake zvklosti panuji v teto situaci, jak se neznaly zacatecnik muze
> revansovat zabehnutym a zkusenym uzivatelum

Ono asi neni potreba se revansovat, staci je neodradit od sledovani
konference naprosto trivialnimi dotazy nebo necim, co se probiralo
minuly tyden. To znamena, pokud nerozumim vubec nicemu, koupit si nejakou
knizku o Linuxu nebo Unixu (http://www.linux.cz/doc.html, ale radeji
prislusna police v dobrem knihkupectvi). Pokud uz mate trosicku prehled
a mate nejaky problem, zkuste nejdrive nalezt reseni sam (manualove
stranky, info, /usr/doc, archiv konference, vyhledavaci servery,
www.jmeno_programu.org (ne pro ls, cp, apod. ;-) - je trapne cekat, ze
nekdo pro reseni vaseho problemu vyvine vetsi usili nez vy sam. Pokud
nemate cas, zaplatte nekoho, kdo tomu rozumi.

> nechci otravovat stalym POUHYM posilanim dotazu, chci byt taky ostatnim
> uzitecny !

To, na co prijdete, sepiste a nekde zverejnete. Nedavne nadsene reakce
na clanek o programovani v shellu na www.root.cz ukazaly, ze spousta
lidi si rada v cestine precte i veci, o kterych by si clovek mohl myslet,
ze jsou notoricky zname. Navic snad nikdo neni schopen rozumne zvladat
vsechny unixove nastroje.

                                                         S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229