Nekolik dotazu zacatecnika

Martin Douda mad na students.zcu.cz
Čtvrtek Červen 15 22:26:02 CEST 2000

On Thu, 15 Jun 2000, Petr Tlusty wrote:

> Prosim o nekolik rad,
> predesilam, ze jsem velmi nezkuseny novy uzivetel SuSE Linuxu 6.4
> odkojeny hned po DOSu uzivatelsky privetivym MACem a posleze tyrany
> neuprosnymi W95 (bohuzel az dosud). Zde me dva prvni dotazy:
> 1. Presto, ze jsem vyzkousel vsechna mozna nastaveni ceskych klavesnic a
>
> KDM bezi bez problemu v cestine se vsim vsudy nemohu napsat v zadnem
> editoru ceska pismena s hacky (carky bezne funguji jako na psacim
> stroji). Je tento problem resitelny a jak?

Nastavte LC_CTYPE=cs_CZ. treba v /etc/profile (pro vsechny uzivatele)

> 2. Po pripojeni pomoci pppd a bezproblemovem navazani spojeni stejne
> nejsem schopen cehokoliv na internetu - Netscape, StarOffice i ostatni
> browsery proste nic nemohou najit. Jedna se zrejme o nastaveni neceho,
> ale nevim ceho. Pokud je reseni, prosim o podrobny a srozumitelny popis
> pro zacatecnika.
Nemuzou najit jmeno, podle IP adresy by pracovaly?
v /etc/resolv.conf pridejte ip adresy nameserveru
pro volny:
nameserver 212.20.96.34
nameserver 212.20.96.38

> Dekuji predem za budouci bohatou spolupraci, protoze opravdu teprve
> zacinam - nainstaloval jsem pred tydnem :-))

Hodne stesti.
					Martin D.

                        Martin "MaD" Douda
WEB:http://www.volny.cz/mad3/                EMAIL:mad na students.zcu.cz
SMS:mad na gate.mobil.cz (up to 160 characters) PHONE:+420603752779
PGP:ID=0x6FE43023 Fingerprint:E495 11DA EF6E 0DD6 965A 54F3 888E CC9E 6FE4 3023
Linux is obsolete
(Andrew Tanenbaum)