Několik dotazů začátečníka

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Červen 15 22:03:34 CEST 2000

On Thu, 15 Jun 2000, Petr Tlustý wrote:

> Prosím o několik rad,
> předesílám, že jsem velmi nezkušený nový uživetel SuSE Linuxu 6.4
> odkojený hned po DOSu uživatelsky přívětivým MACem a posléze týraný
> neúprosnými W95 (bohužel až dosud). Zde mé dva první dotazy:
> 1. Přesto, že jsem vyzkoušel všechna možná nastavení českých klávesnic a
>
> KDM běží bez problémů v češtině se vším všudy nemohu napsat v žádném
> editoru česká písmena s háčky (čárky běžne fungují jako na psacím
> stroji). Je tento problém řešitelný a jak?

Samozrejme, ze je resitelny. Na www.penguin.cz je soubor, ktery se jmenuje
czech-howto. Tam je podrobny popis, jak se to resi, jen tak od oka bych
rekl, ze nemate nastavene promenne LANG a LC_ALL na hodnotu cs_CZ, skuste
zadat v konzoli (tedy v programu kozole) LANG=cs_CZ LC_ALL=cs_CZ xterm
a v nove otevrenem okne si skuste psat cesky. (Vse se to pise na jeden
radek)

> 2. Po připojení pomoci pppd a bezproblémovém navázání spojení stejně
> nejsem schopen čehokoliv na internetu - Netscape, StarOffice i ostatní
> browsery prostě nic nemohou najít. Jedná se zřejme o nastavení něčeho,
> ale nevím čeho. Pokud je řešení, prosím o podrobný a srozumitelný popis
> pro začátečníka.

Zrejme nejsou nastavny nameservery, kouknete se do popisu providera, jake
jsou jejich adresy a pak do souboru
/etc/resolv.conf napiste
nameserver IP_adresa
namserver IP_adresa_druheho.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nejztracenejsi den naseho zivota
je ten, kdy jsme se nezasmali.