Nekolik dotazu zacatecnika - ve skupine news LINUX zacatecnici nejsou

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Červen 16 02:21:18 CEST 2000

On Thu, 15 Jun 2000, Josef Broz wrote:

> Neda mi to, abych si neprilozil par polinek:
> Podle reakci na dotaz zacatecnika je jasne, ze zde se jedna o klub
> vzdelanych lidi (bez ironie!). Proto jsou zacatecnicke dotazy nezadouci a
> univerzalni odpovedi je potom odkaz na samostudium, pripadne na vyhledani
> informaci jinde. Jenze! Jak ma zacatecnik "hledat" odpoved na svuj
> (trivialni) dotaz v naprosto neprehledne mase informaci - navic tato masa

No je to tu zase...

Kdyz budete v konferenci vice jak 3 roky, taky uz vam nebude nijak
prijemne mit kazdy treti den pred sebou otazku "Mam kartu Virge a nejedou
mi X. Co mam delat?"

Kvuli tomu byl zalozen prohledavaci archiv!

 > neni usporadana do nejakeho celku, ale je rozptylena
po celem svete
> (doslova) a jeste vetsinou v anglictine. Ne kazdy ma na zakoupeni knih v
> hodnote radove tisicu korun... Navic: vetsina z techto knih trpi take
> nejakym vnitrnim chaosem ("LINUX Dokumentacni projekt" je vyjimkou - ale ta
> cena!). Navic tyto kniky se trivialitami take nezabyvaji - jako by vsichni

Dalsi omyl. Jednak je LDP v cestine on-line zdarma v PDF, jednak hodne,
opravdu hodne informaci je UZ PRIMO NA DISKU V PODOBE MANUALOVYCH STRANEK.
Zkuste nekdy porovnat informacni hodnotu helpu z Wiru a z Linuxu?!

> autori zacinali nekde "vyse". V posledni dobe se jevi snaha priblizit LINUX
> "obycejnym" lidem. Ale jak se zdokonaluji graficke nadstavby, roste
> narocnost na hardware a
> vznika dalsi informacni motanina (kolik edic LINUXu vlastne dneska
> existuje?). Lokalizace do cestiny je kapitolou zvlast extra zamotanou.

Nevim co je na lokalizaci zamotaneho? Existuje NAPROSTO jasny postup, jak
lokalizovat aplikace. VSE BEZ ZASAHU DO ZDROJAKU! Co chcete vice?

Celkem me vadi podobne vyroky, kdy autor po prvnim nezdaru cehokoliv
vsechno vidi cerne, ze nic nefunguje, ze to neni klikaci, ze to na nej
mluvi anglicky...

Linux byl vyvinut na Internetu, reci pocitacovych vyvojaru je anglictina,
z toho vyplyva POTREBA alespon zakladni znalost anglictiny.

Jsme taky na prahu 21. stoleti, kdo nezna svetovy jazyk je polovicni...

R.V.

| Radek Vybiral				           Radek.Vybiral @ vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |