Re: Několik dotazů začátečníka - ve skupine news LINUX zacatecnici nejsou

Jaroslav Gratz xgratz01 na stud.fee.vutbr.cz
Pátek Červen 16 03:01:43 CEST 2000

On Thu, 15 Jun 2000, Josef Brož wrote:

> Neda mi to, abych si neprilozil par polinek:

Zase bude flamewar :-)

> Podle reakci na dotaz zacatecnika je jasne, ze zde se jedna o klub
> vzdelanych lidi (bez ironie!). Proto jsou zacatecnicke dotazy nezadouci a

Proc by byly nezadouci? Ve FAQ teto konference je pravy opak.

> univerzalni odpovedi je potom odkaz na samostudium, pripadne na vyhledani

Ale ne, v naproste vetsine pripadu nekdo odpovi, i kdyz je reseni uz
mnohokrat v archivu.

> informaci jinde. Jenze! Jak ma zacatecnik "hledat" odpoved na svuj
> (trivialni) dotaz v naprosto neprehledne mase informaci - navic tato masa
> neni usporadana do nejakeho celku, ale je rozptylena po celem svete
> (doslova) a jeste vetsinou v anglictine. Ne kazdy ma na zakoupeni knih v
> hodnote radove tisicu korun... Navic: vetsina z techto knih trpi take
> nejakym vnitrnim chaosem ("LINUX Dokumentacni projekt" je vyjimkou - ale ta

Treba LDP se da stahnout zdarma jako pdf v cestine. Vubec internet je
skvely informacni zdroj, mnohem lepsi nez nejake zastarale knihy, staci
jenom trochu hledat.

> cena!). Navic tyto kniky se trivialitami take nezabyvaji - jako by vsichni
> autori zacinali nekde "vyse". V posledni dobe se jevi snaha priblizit LINUX
> "obycejnym" lidem. Ale jak se zdokonaluji graficke nadstavby, roste
> narocnost na hardware a
> vznika dalsi informacni motanina (kolik edic LINUXu vlastne dneska
> existuje?). Lokalizace do cestiny je kapitolou zvlast extra zamotanou.

To je jedine dobre, ze existuje hodne distribuci, mate alespon z ceho
vybirat. Nebo byste byl radsi, kdyby byla jedna monopolni distribuce s
jednim nenakonfigurovatelnym okenim manazerem? (a jeste v jadre :-))

> Je nekde psano - neobracejte se z trivialnimi dotazy na skupinu news - ale
> co je "trivialni" pro znalce, je zasadni pro zacatecnika! Kdo urci, kde je
> hranice triviality a kde zacinaji "rozumne" dotazy. Primlouvam se za to, aby

Ono je to trochu jinak. Nejsou trivialni a slozite dotazy. Nemely by se
ale objevovat dotazy na neco, co lze najit v prvnim odstavci manualove
stranky. Takova otazka zustane vetsinou bez odpovedi, nebo to obcas nekdo
nervove nevydrzi a napise neco jako man man nebo RTFM.

Jaroslav Gratz