bad clusters on linux HDD

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Červen 16 08:46:57 CEST 2000

| Malinko off-topic: mam seagate 850 mb (ST5850A), jednou se mi na nem
| stalo, ze se uplne po...., vadne bloky kam jsem se podival.
| Nachal jsem ho par dni (tydnu) odpocinout  a od te doby se chova naprosto
| bez potizi (ale neni na nem zadny velky provoz, slouzi akorat cas od casu
| pro prenos CDcka na vypaleni).
|
| Od te doby jsem na disky hodne podeziravy, tehdy me to stalo dost dat a
| podle vseho zbytecne. Na druhou stranu, kdyz mi rika, ze je vadny, tak mu
| taky tak uplne neverim.

napodobne...ikdyz opacne. Pred 2-3 lety jsem mel disk (taky stejny seagate)
a ten mi zase ukazoval velike mnozstvi vadnych sektoru, pokud byl studeny.
Tedy jsem rano prisel k pocitaci, (pokud mi ho nejaky dobrak vypnul presto
ze na nem byl veliky cerno-cerveny napis NEVYPINAT!) pri nabehu jsem sel do
setupu, nechal to tak pul az trictvrte hodiny (nekdy pul hodiny bylo malo)
a pak teprve jsem vedel, ze data budou v poradku. taky jsem tenkrat prisel
o hromadu dat - zbytecne.

Podle mne je to technologii disku. Seagate totiz nedavno pred tim koupil
Connera a pak michal sve technologie s connerovymi. No a vysledek je asi
tento.

Conner totiz pouzival nektere zdanlive velmi podivne (very advanced) veci
okolo serva (vychylovani hlav uz od roku 1991 ridil DSP procesor!). No a
diky tomu nepotreboval (conner) veci jako teplotni rekalibrace. Takze kdyz
se spojila "stara" technologie s teplotnim cidlem s technologii ktera se
bez cidla obesla, asi jim tam vznikla direcka tim jak nektere analogove
obvody (vcetne teplotniho cidla) starnou a meni sve el. vlastnosti.

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications