Efektivnost stripovani

Korinek, Jan Jan.Korinek na compaq.com
Pátek Červen 16 15:48:42 CEST 2000

> velkych atd.
> poskozeni jednoho

> premyslim,
> rozdelit operace
>
> Zkousel jsem to na nasledujicim HW - 2xPIII/500 2x18GB-10kRpm-LVD .
> Jeden samotny HDD delal asi 24MB/sec zapis a 25-26MB/sec cteni .
> Po spojeni do raid0 to delalo 47-49MB/sec zapis a 48-50MB/sec cteni.

Ooops, tak velky narust cteni bych necekal :-o

> Docela fofr.  Zkousel jsme to s 2GB soubory - respektive soubor z
> /dev/zero na disk a z disku do /dev/null . Kopirovani souboru
> na soubor
> slo na tom raidu rychlosti asi 24MB/sec - prumer - precist+zapsat.

Zkousel jste i sekvencni cteni, tento test je ponekud jednostranny a podle
me rika jenom maximalni prenosvou rychlost z dane oblasti na disku.

> Ja jsem to nakonec nepouzil protoze se mi ty disky zdaly dost
> rychle samy
> o sobe a nechtel jsem nest pripadne riziko s raidem - hlavne
> pri upgrade
> kernelu. Nicmene tak muzete levne ziskat (bez vetsi ztraty
> casu procesoru)
> docela rychly HDD, ktery by jste jinak tezko koupil...

Vzhledem k cenam tech disku a ocekavane cene zbytku bych se mozna zamyslel
nad HW resenim, LVD radice s RAIDovymi sluzbami, casem tak ziskate moznost
pridat paritni disk, ... a zatez na CPU nenaroste o nic.
Pokud je to mozne, sel bych touto cestou.

Honza