Efektivnost stripovani

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pátek Červen 16 16:09:22 CEST 2000

On Fri, 16 Jun 2000, Korinek, Jan wrote:

> Zkousel jste i sekvencni cteni, tento test je ponekud jednostranny a podle
> me rika jenom maximalni prenosvou rychlost z dane oblasti na disku.

Ne to jsem neporovnaval - nicmene pro zajimavost - porovnaval jsem
sekvencni zapis (kopirovani tri 2GB soubory naraz z /dev/zero na jednu
partisnu) na tom scsi disku a na IDE disku ktery delal asi 15MB/sec zapis
a 17MB/sec cteni. Zapis na SCSI trval asi 4-4.5 krat tak dlouho (slo o tri
soubory, takze idealni by bylo 3x) ale na tom ide to bylo zpomalene asi 7x
az 8x oproti linearnimu zapisu jednoho souboru

Takze vykon toho IDE za stejnych podminek sel dolu rychleji nez u SCSI.
Prestoze rozdil pri linearnim cteni/zapisu nebyl o moc vetsi  a to navic
slo o 5400 RpM disk a ATA33 - mel ponekud handicap - tak preci jenom
na masinu kde skutecne bezi ruzne procesy pracujici s diskem je to SCSI
lepsi, ale je treba vybirat. Protoze dnesni rychle IDE mohou prebit
lowend SCSI nejen v linearnim rezimu ale i v sekvencnim.

> Vzhledem k cenam tech disku a ocekavane cene zbytku bych se mozna zamyslel
> nad HW resenim, LVD radice s RAIDovymi sluzbami, casem tak ziskate moznost
> pridat paritni disk, ... a zatez na CPU nenaroste o nic.
> Pokud je to mozne, sel bych touto cestou.

LVD radic stoji 15 tisic, LVD RAID radic stoji 40-50 . Co se tyce
rozsireni - nejsem si uplne jisty, ale mam pocit ze i s HW RAID radicem
se nedaji po konfiguraci raidu delat moc velke psi kusy. Mam na mysli
ze nemuzu zmenit typ raidu (raid0->raid5 (striping na 1 redundantni))
aniz bych prisel o data.