Q: HW, trochu OT. IDE CD-ROM konflikt

Jan Kybic Jan.Kybic na epfl.ch
Pondělí Červen 19 14:23:35 CEST 2000

Dobry den,
	  potreboval bych poradit s HW problemem. Mam tri IDE zarizeni
(dva harddisky a jeden CDROM) pripojene ke kombinovane ISA karte
(seriove, paralelni, game port, floppy, IDE). Pokud vezmu libovolne z
IDE zarizeni (dva harddisky, jeden HD+CDROM) a pripojim je na primarni
IDE interface, sekundarni IDE interface, nebo jeden na primarni a
druhy na sekundarni, tak vse funguje. Pokud pripojim vsechno najednou
(dva disky a CD), zmizi mi obraz na monitoru. Podle zvuku pak pocitac
pokracuje v bootovani, ale to nemohu tvrdit s jistotou. Zkousel jsem vsechny
mozne kombinace master/slave a nic. Zjevne se jedna o nejaky
konflikt. Ale ceho? IRQ? DMA? Adres? Nebo je neco pretizeneho (ISA
zbernice, IDE sbernice, napajeni)?

CDROM drive je Mitsumi FX400, harddisky jsou po 2GB jeden Seagate
druhy Quator, deska je starsi VLB s procesorem AMD486DX4, Award BIOS.

Nemate nekdo napad, co bych jeste mohl zkusit? Jinak budu muset vzdy
kdyz budu chtit pouzit CD odpojit jeden harddisk :-(. Diky.

Honza

Jan Kybic <Jan.Kybic na epfl.ch>      BIG IOA DMT EPFL Lausanne, Switzerland
       or <kybic na ieee.org>         tel. work +41 (21) 693 5142
For PGP key see my WWW page.       http://bigwww.epfl.ch/kybic