ucto (was: zatecnicke dotazy - ucetnictvi, sklady, ...)

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pondělí Červen 19 19:02:55 CEST 2000

On Mon, 19 Jun 2000, you wrote:
> On Mon, 19 Jun 2000, Karel Zak wrote:
>
> Vybor CZLUGu se jiz dlouhou dobu zabyva moznosti vypsat grant na reseni
> takovehoto problemu. Problem vidime hlavne v tom, jak zajistit, ze
> nevlozime penize z clenskych prispevku do projektu, ktery zanikne, nebo
> bude po vynalozeni velkeho usili uplne k nicemu. Samozrejme by se
> nejednalo o nejake giganticke castky, nejsme IPB, ale zajimavy stimul by
> to pro vyvojare mohl byt.
> Krome toho CZLUG ma asi vetsi sanci najit nejake sponzory, pokud vubec
> nejaka takova sance existuje.

Myslim, ze nikoliv. Rekl bych, ze pro jen malo firem je takova neprima
vazba zajimava, ale mozna se pletu.

Pokud by mel vzniknout nejaky projekt tak muze byt zalozeny
samozrejme na nadseni lidi, ale mam obavu, ze nebude mit dlouhe budoucnosti
jelikoz prece jen tyto zalezitosti vyzaduji pravidelnou udrzbu
bez ohledu na to zdali nekdo cas ma nebo ne. Moznosti cislo
dva je nekoho zaplatit. Je otazka kdo ma duvod do toho
cpat penize.
            - uzivatel (opet bych byl pesimista, zejmena
                 proto, ze vyse penez by to stejne posunula
                 do kategorie zajmove coz nemusi byt spatne, ale
                 opet jsem pesimista v tomto smeru)

            - firma, ktera by z toho neco ziskala. To muze byt
                distributor Linuxovych distribuci (pokud se
                to panum ze SuSE nebude libit tak se omlouvam, ale
                u nas realne prichazi v uvahu snad jen oni) a
                nebo nekdo kdo by na takovem ucetnictvi (nebo IS)
                apod. byl ochoten a hlavne schopen nejaky
                fungujici obchodni model (tim nechci rici, ze to nejde, ale
                ze je to o necem jinem)

CZLUG muze projekty spise nez financne (neznam
rozpocet jakym CZLUG vladne, ale nechci hadat na jak dlouho
by to uzivilo jednoho cloveka :))) podporovat poskytnutim
takovych veci jako je mailova konference, CVS, bugzilla apod.

A samozrejme sirit slavu autoru takovych veci :-)

Pokud jde o puvodni otazku jak zajistit, aby penize nebyly vlozeny
do spatnych rukou pak existuje metoda velice jednoducha:
dat je po a ne ne pred ;-). Osobne si vsak myslim, ze
nad tim opravdu nema smysl premyslet. Pokud nekdo
bude potrebovat penize tak je jednoduse ziska jinak
a vic(kdyz uz tedy umi programovat :-))) a pokud to bude
delat pro radost tak je nepotrebuje (a CZLUG jiste najde
vhodnejsi umisteni ;-)).  IMHO by to bylo zbytecne gesto.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr