ucto (was: zatecnicke dotazy - ucetnictvi, sklady, ...)

Ivo Hanuska hanuska.conference na trade-cz.com
Pondělí Červen 19 20:25:23 CEST 2000

Dobry den,

dnes jsem cely den byl pryc a proto jsem se dostal k PC az ted a proto se
zapojuju do diskuse az ted. Ja si NEMYSLIM, ze CZLUG by mel na projekt
tohoto formatu a obsahu pusobit coby nejaky sponzor at uz castecne, nebo
zcela. Uloha CZLUGu je nekde jinde.

Berte muj nazor na tento problem, jako nazor cloveka ktery pusobil ve firme
vytvarejici SW v teto oblasti asi 4 roky.

Take nejsem toho nazoru, ze takovy projekt by byl schopen zvladnout jeden,
nebo par nadsencu. Pokud by se melo jednat o neco, co je k uzitku a ma to
byt komplexni a ma to fungovat, ma to byt napsane a novelizovane podle
zakona, pak si myslim, ze jednina sance je napsat to jako proprietarni
program se vsi paradou a podporou.

Naprogramovat **dobre** ucetnictvi propojene na **dobre** mzdy a **dobre**
skladove hospodarstvi je prace minimalne stejne slozita jako udelat opravdu
**dobry** SQL engine. Kdyz jsem pracoval pro jednoho zamestnavatele, ktery
tyto agendy programoval tak to ve FOX (a to se psalo docela jednoduse)
trvalo cca rok ve dvanacti programatorech.

Tento SW nemuze byt Open Source, protoze zadny podnik nezalozi to
nejdulezitejsi, co ma - neboli ucto + sklady + personalistiku na Open
Source, nemluve o faktu, ze si nedovedu predstavit treba reakci financniho
uradu na sdeleni, ze uctuji na Open systemu.

Pokud nekdo touzi napsat si ucto se vsim vsudy, at si zalozi a.s. a pokusi
se upsat kapital formou rizikoveho kapitalu. Nazor platit po a ne pred je
zcela irelevantni. Zadny nadsenec nema dost penez na to aby neco takoveho
napsal (12 lidi * min. 8000 Kc x 12 = 1115200 + vybaveni + mistnosti atd.) a
nikdo, kdo nema dost penez na to neco takoveho napsat, neni schopen neco
takoveho protlacit do prodeje a pouziti protoze nema na marketing, podporu a
mnoho dalsich veci.

Nicmene podporuju myslenku udelat aspon povrchni analyzu. Ale do podrobna
jit nema cenu, protoze to uz znamena angazovat dobreho ucetniho a danoveho
poradce...

Tolik ode mne.

Hanuska