ucto (was: zatecnicke dotazy - ucetnictvi, sklady, ...)

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pondělí Červen 19 21:57:05 CEST 2000

S vetsinou veci, co padly v tomto threadu v zasade souhlasim. Samozrejme
je to otazka diskuse, a duvod, proc o tom porad jeste jen uvazujeme a
nerealizovali jsme tuto ideu je, ze to skutecne neni jednoduche. Dovolil
bych si jen par poznamek:

Statu neni nic do toho v jakem software uctuji. Jedine na co se me ptali
pri registraci k platbe DPH bylo, jestli pouzivam pro vedeni ucetnictvi
vypocetni techniku. Nepadlo ani slovo o tom, jestli pod linuxem nebo pod
dosem a jestli mam program vlastni nebo zakoupeny a od koho. Dosud jsem se
nesetkal s tim, ze by u nas existovala nejaka certifikacni autorita, ktery
by overovala ucetni programy. Ruzne firmy se chlubi prohlasenimi jako
doporucuje svaz ucetnich a podobne bez toho aby specifikovali o jake
organizace se jedna a jake maji zmocneni neco nekomu doporucovat.
Open Source ucetnictvi ma i vyhodu z hlediska auditu, protoze je do nej
videt a je v nem zaruka, ze nebudou nektere polozky uctovany jinak nez
jine.

Absolutne nesouhlasim s tim, ze by to delalo 12 programatoru 12 hodin
denne rok. Je obrovsky rozdil ezi programatorem a programatorem (nechci se
nikoho dotknout a sam jsem mizerny programator, to priznavam, mym idealem
jsou scripty v shelu, protoze tem skutecne rozumim, narozdil od
c++). Proste co jeden dela rok, to muze mit druhy hotove za tyden. (Ma
snad nekdo z pritomnych odvahu napsat jadro noveho OS tak rychle jako
Linus prvni verzi Linuxu?) Nehlede na to, ze ve foxpro stejne vetsina
prace obnaselo udelat uzivateslke rozhranni (coz nas pod Linuxem ceka asi
taky, neco tak spolehliveho a komfortniho jako delphi jsem pod linuxem
jeste nevidel a reseni postavena na jave, ktere se mu vzdalene blizi
zase delaji ostudu linuxu jako HW nenarocnemu systemu).

Co se tyce moznosti nabidnout ze strany CZLUGu nejakou bugzillu, no spise
bych nabizel pripadne diskovou kapacitu a pripojeni, protoze bych
ocekaval, ze ten kdo si troufa psat ucetnictvi si umi bugzillu
nakonfigurovat a pustit sam, je to naprosto trivialni.

Kazdopadne jsem rad, ze mam lepsi predstavu o tom, co si asi tak myslite o
tomto navrhu a mame ve vyboru dalsi namety na diskuse.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Jamese Rustona zabil kulovy blesk. Byla to velka udalost.
Byl po dvaceti letech prvnim obcanem Stonevillu,
ktery zemrel prirozenou smrti.