Re: účto - řešení

Michal Rada michael na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Červen 20 09:15:23 CEST 2000

Dobrý den, dovolím si vstoupit do této diskuse, protože jsem se podobné
oblasti pár měsíců či spíše let věnoval - viz dále

>    > kvalitni a detailni navrh muze byt zakladem pro "neco pristiho"...
>    >
>    > IMHO architekturou ucto-klient <-> SQL-server si nejsem jist, myslim
>    , ze by
>    > jeste mezi tim mel byt nejaky alikacni server. Pro zatim by stacil m
>    odularni
>    > klient/server, ktery by delal abstarktni vrstvu pripravujici a stara
>    jici se o
>    > formulare + ciselniky + data + moduly + usery + prenost takto pripra
>    venych
> [...]

 Je nás asi skupina 5 lidí, kteří jsme se pustili do projektu MIDLOP -
provozní a vývojové prostředí pro M-technologii. Tento projekt jsme psali
v rámci splnění povinnosti magisterského studia Informatiky na MFF UK -
psali jsme to suma sumárum po dobu tří let a asi před dvěma týdny projekt
odevzdávali.

  Projekt v podstatě tak trochu řeší výše popsaný problém. Vyvíjeli jsme
jej multiplatformě. - Může běhat v DOSU, WINDOWS, UNIXu, LINUXu, ...

Je to nadstavba na M-technologii - což je v podstatě primitivní
programovací jazyk integrovaný s hierarchickou databází. RÚzné větve
M-technologie bývají komerční, ale nedávno byla uvolněna pro Solaris a
Linux verze Cache, která je volně ke stažení (myslím, že na www.cache.cz).
Psát ale velkou aplikaci v M je drsné, proto jsme vyvinuli ono prostředí.

 Dají se v něm vytvářet číselníky, formuláře, tiskové sestavy - vše s
logováním, s menu, s množstvím práv - programátor - administrátor -
uživatel. Architektura je client-server (co se týče M technologie). Trochu
omezení našeho systému je, že jsme jej vyvíjeli v textovém režimu, nicméně
má architekturu takovou, že doplnění grafického prostředí nevyžaduje změnu
aplikací, ale pouze udělání řemeslné práce - knihovny pro grafické
ovládání.

 Tento projekt prezentujeme a obhajujeme na naší fakultě příští úterý
odpoledne. - V podstatě tam obvykle sedí celá komise, vedoucí, oponent a
jakýkoli diváci.

  Udělali jsme v něm i pilotní aplikaci POKLADNA - v podstatě sklad vs.
nákup, ... účtenky apod. Pochopitelně v tomto systému lze ukládat
všelicos, jako v jiných databázích - evidenci lidí, ...

Prozatím jsme se nerozhodli, zda-li systém uděláme OpenSource či nikoli -
trcohu nevýhodou je, že je vyvíjen v M, kterou kde kdo nezná - na druhou
stranu to je primitivní jazyk, který se dá naučit v suchu-letu.

Nějaké
informace o našem projektu jsou na http://www.kolej.mff.cuni.cz/~mumps

 S pozdravem,
			Michal Ř.

Michal Řada                                            obor Informatika
michael na atrey.karlin.mff.cuni.cz          Matematicko-fyzikalni fakulta
http://www.kolej.mff.cuni.cz/~michael         Universita Karlova, Praha