Hromadne prejmenovani souboru jeste jednou

David Sumsky thebigone na centrum.cz
Úterý Červen 20 09:44:59 CEST 2000

Dobry den,
nedavno se mi vyskytl tento problem:
v adresari jsem mel asi 50 souboru html (stranek), jenze byly
vsechny psany velkymi pismeny a to je problem, ponevadz html
linky ve strankach zacinaly velkym pismenem a zbyla pismena byla
mala.
Takze bych potreboaval ty soubory prejmenovat tak, aby prvni
pismeno v nazvu zustalo velke a zbyle byly male. Jak to udelat
nejak jednoduse?

A jeste neco: nekdy jsem v situaci, kdy bych potreboval z nazvu
souboru odstrihnout priponu nebo vynechat urcitou skupinu hlasek
(soubor.pripona --> soubor nebo soubor.pripona --> sor.pripona)
Doted jsem to delal pres tr, jenze to je neefektivni, ponevadz mi
to odstrani nekdy (pokud tam jsou) i jine znaky z nazvu.
Poradte mi prosim, jak tohle udelat ...

Jak se naucit takovehle manipulace s nazvy souboru? (V cecku to
umim, ale chtel bych to z shellu nebo i nejak jinak.)
DIKY
DAVE

Objevujte Internet s http://www.centrum.cz
Založte si svuj mail na http://mail.centrum.cz