Hromadne prejmenovani souboru jeste jednou

Jan ' Kozo ' Vajda jvajda na somi.sk
Úterý Červen 20 10:12:44 CEST 2000

:> nedavno se mi vyskytl tento problem:
:> v adresari jsem mel asi 50 souboru html (stranek), jenze byly
:> vsechny psany velkymi pismeny a to je problem, ponevadz html
:> linky ve strankach zacinaly velkym pismenem a zbyla pismena byla
:> mala.
:> Takze bych potreboaval ty soubory prejmenovat tak, aby prvni
:> pismeno v nazvu zustalo velke a zbyle byly male. Jak to udelat
:> nejak jednoduse?

ja mam na take veci udelatka v perle:
( dalo by sa to napisat aj v jednom riadku, ale takto sa mi to lahsie
modifikuje a vysvetluje pripadnym neznalcom)

#!/usr/local/bin/perl
# Tue Aug 31 08:19:08 MET DST 1999
#
opendir(DIR,".");
 foreach ( grep { /html$/i  } readdir(DIR) ) {
#   print "$_\n";
   rename("$_","\u$_");
 }
closedir(DIR);

:> A jeste neco: nekdy jsem v situaci, kdy bych potreboval z nazvu
:> souboru odstrihnout priponu nebo vynechat urcitou skupinu hlasek
:> (soubor.pripona --> soubor nebo soubor.pripona --> sor.pripona)
:> Doted jsem to delal pres tr, jenze to je neefektivni, ponevadz mi
:> to odstrani nekdy (pokud tam jsou) i jine znaky z nazvu.
:> Poradte mi prosim, jak tohle udelat ...

modifikaciou ( malou ) toho horneho ..

		                                   K O Z O
                                      Look At Your Young Man Fighting
                                         Look At Your Woman Crying