ucto (was: zatecnicke dotazy - ucetnictvi, sklady, ...)

Mila Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Úterý Červen 20 09:09:46 CEST 2000

Dan Ohnesorg <dan na feld.cvut.cz> píše v diskusním
příspěvku:Pine.LNX.4.21.0006192140500.12042-100000 na poli.feld.cvut.cz...
> S vetsinou veci, co padly v tomto threadu v zasade souhlasim. Samozrejme
> je to otazka diskuse, a duvod, proc o tom porad jeste jen uvazujeme a
> nerealizovali jsme tuto ideu je, ze to skutecne neni jednoduche. Dovolil
> bych si jen par poznamek:
>
> Statu neni nic do toho v jakem software uctuji. Jedine na co se me ptali
> pri registraci k platbe DPH bylo, jestli pouzivam pro vedeni ucetnictvi
> vypocetni techniku. Nepadlo ani slovo o tom, jestli pod linuxem nebo pod
> dosem a jestli mam program vlastni nebo zakoupeny a od koho. Dosud jsem se
> [...]

No ja bych jen podotkl, ze nase firma na necem takovem uz delsi dobu
pracuje. Ale asi bych to sem nepsal, kdyby se ted nezacalo vazne uvazovat o
tom se se to vyda pod nejakou opensourcovou licenci, zrejme GPL (minimalne
jadro). Uzivatelske rozhrani kompletne pres web, s moznosti rozsireni pro
nejaky offline frontend. Jednak by to melo umet sklady, mzdy, ale take
elektronicky obchod a stavbu dynamickych webu. Zatim to jede na volne
siritelnem sybase, ale jelikoz je to implementovano formou pluginu, tak by
nemel byt problem pridat dalsi. Minimalne oracle, mysql (kde bude trochu
problem s transakcema), mozna postgre. Posledni dobou jsme vedli diskusi, ze
by se to komplete prepsalo pro perl, ktery ma ve forme DBI uz podporu mnoha
databazi hotovou. Docela by me tedy zajimal Vas nazor na takovy system v
perlu. Ja jsem spis "ceckar", takze si tim moc jisty nejsem, ale urcite
vyhody tomu uprit nelze.

S pozdravem

Mila Kuchta