ucto (was: zatecnicke dotazy - ucetnictvi, sklady, ...)

mao obr na ujv.cz
Úterý Červen 20 08:17:56 CEST 2000

On Tue, Jun 20, 2000 at 08:37:38AM +0200, Zdeněk Böhm wrote:
> Zatim neni, ale az nejaky Janda napise, ze diky pristupnemu zdroj. kodu si
> kazdy muze napsat chrousta, ktery vysledky patricne upravi, tak jim do toho
> neco bude.
> (To neznamena, ze na close source se to nedeje, jen to delaji ti co maji
> zdrojaky a je jim za to dobre zaplaceno...).

1) na ucetnictvi nemusite mit zadny software a z toho plyne ze je jedno
   co pouzivate.
2) nedelaji to jenom ti co maji zdrojaky, sam jsem autorem nekolika
   "stenic" a zdrojak jsem mel v podobe assembleru :)

kdysi jsem uvazoval o napsani ucetnictvi pro male firmy, predstavoval jsem si
to jako maly expertni system do ktereho by ucetni primo psali jednotlive
zakonitosti.  Psat ucetnictvi jako databazi kde se pocita par veci mi prijde
nanic. predstavoval jsem si to tak ze ucetni bude ten kdo vytvari bazi znalosti.
tim se odstrani dost nedorozumeni mezi programatorem a ucetnim. a tak to ma
byt. Byl by to spise danovy poradce nez ucetnictvi v dnesnim slova smyslu.
jadro by klidne mohlo vyt GPL a ty znalosti by mohl prodavat kdokoliv
(kterykoliv ucetni). tim by se oddelil software od znalosti :)

mao