ucto (was: zatecnicke dotazy - ucetnictvi, sklady, ...)

Michal Kubecek kubecekm na crs-net.cz
Úterý Červen 20 11:05:23 CEST 2000

> Zatim neni, ale az nejaky Janda napise, ze diky pristupnemu zdroj. kodu si
> kazdy muze napsat chrousta, ktery vysledky patricne upravi, tak jim do toho
> neco bude.

V zákoně o účetnictví je jakási mlhavá formulace, že k vedení účetnictví
lze použít výpočetní techniku, pokud poskytuje požadované výstupy a k systému
je k dispozici projekčně programová dokumentace (ten termín si nepamatuju
přesně). Takže open source je z hlediska zákona lepší než closed souce.
Ale je tu ještě hledisko byrokratické... :-)

> jistotu, ze odpovida poslednim zmenam zakonu, vyhlaskam atd. Ovsem pokud je
> v licencnim ujednani neco jako "tento program je siren v nadeji ze bude
> uzitecny, ale bez jakekoliv zaruky, dokonce i bez zaruky implicitne dane
> ...." pak si nikdo neriskne to pouzit. Ja vim, ze i firma, ktera to dela

Zatím jsem neviděl moc licencí komerčního SW, kde by nebylo jinými
slovy řečeno, že autor neručí absolutně za nic. Akorát tam nepíšou,
že doufají, že program bude užitečný, protože už faktem, že zákazník
si ho koupil, byl jeho účel splněn. On ty licence stejně většinou
nikdo nečte.

                                                           Michal Kubeček