OT Re: Tlusty klient a tenky server Re: presmerovani vystupu Xwindows, tenky klient a tlusta sekretarka

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Pátek Červen 23 18:06:03 CEST 2000

Dne Pá, 23 čen 2000 Pavel Kankovsky napsal(a):

> Naprosta vetsina pameti, kterou Xserver spotrebuje, je backing store
> (prostor, kde je ulozen obsah prave neviditelnych casti oken, aby to
> nemuseli klienti cele porad prekreslovat) a pixmapy (aby se nemusely
> porad transportovat od klientu na server).

> IMHO by mel mit tenky klient obrazovku s pouze jednou radou pixelu. :)

To je fakt, pak by byl opravdu tenky  (Teda zalezi na tom jak tlusty je pixel ;)

> Nemam dojem, ze zrovna ten NT TS vyhovuje dale uvedenenu popisu, ktery
> rikal, ze vsechno dela server a po siti chodi jen bitmapy. O Tarantelle
> toho moc nevim, ale taky bych se divil.

No, ehm tak na 98% bych rekl ze vsechny tri mnou uvedene pripady
klientu vcetne NT Terminal serveru, skutecne jenom prenaseji
komprimovane obdelnikove bitmapy. Pokud me z meho bludu vyvedete budu tomu
docela rad. Je fakt ze presny popis RDP protokolu neznam, ale co jsme zkouseli
Terminal Server s klientem pripojenym pres modem 14400 tak tam sly ty ctverecky
videt docela hezky.

Tarantela ma svuj protokol myslim ze se jmenuje IAP a od nedavna umi i
microsofti RDP. Ta jejich vize je skutecne to, ze vsechno je na serveru, vcetne
backing store, renderovani fontu atd. a klient muze byt treba i
(VNC,Tarantella) jednoduchy javovsky applet bezici uvnitr browseru.

Pak treba neni problem z jednoho mista v internetu si spustit aplikaci, nechat
ji bezet i se svym grafickym rozhranim, odpojit se, a treba za pul dne se
pripojit uplne odjinud z uplne jineho zarizeni (notebook, handheld) s
uple jinymi grafickymi vlastnostmi, a kouknout se na vysledek.

Tohle s X serverem jako klientem neudelate, jeden kill
na klientu a vsechny aplikace na serveru napisou akorat
X connection to server:0.0 broken (explicit kill or server shutdown)
a je to. Tohle neni IMHO tenky klient

Otazka je, jestli tu vizi prijmou i zakaznici. Ono jak tady nekdo spravne
poznamenal par bezicich Netskejpu da takovemu serveru docela zabrat.

Nicmene myslim ze se to dostalo uplne nekam jinam, priste uz radsi budu mlcet :)
Cele to zaclo tim ze jsem videl vedle sebe napsane pojmy 'X server' a 'tenky
klient' coz se mi v hlave nejak nemohlo srovnat, kdyz jsem si predstavil, co
vsechno se deje na strane 'serveru' - x aplikace a 'klienta' - X serveru.

Frantisek Dufka