OT Re: Tlusty klient a tenky server Re: presmerovani vystupu Xwindows, tenky klient a tlusta sekretarka

Sobota Červen 24 15:55:35 CEST 2000

On Fri, 23 Jun 2000, Frantisek Dufka wrote:

> Je fakt ze presny popis RDP protokolu neznam, ale co jsme zkouseli
> Terminal Server s klientem pripojenym pres modem 14400 tak tam sly ty
> ctverecky videt docela hezky.

No, kdyz to rikate...

> Pak treba neni problem z jednoho mista v internetu si spustit
> aplikaci, nechat ji bezet i se svym grafickym rozhranim, odpojit se, a
> treba za pul dne se pripojit uplne odjinud z uplne jineho zarizeni
> (notebook, handheld) s uple jinymi grafickymi vlastnostmi, a kouknout
> se na vysledek.

Jsem si jisty, ze treba prechod z truecolor na black'n'white (tj. jen
bila a cerna a nic mezi) ve stejnem ci mensim rozliseni nebo prechod ze
zarizeni z ctvercovymi pixely na zarizeni s vyrazne obdelnikovymi pixely
(pripadne pixely uplne jinych tvaru, ale to asi nikdo nevyrabi) bude
maloco zvladat uplne transparentne (a ze rozhrani na abstraktnejsi
urovni by to spis snasela lepe nez rozhrani "tady mas bitmapu a
namaluj ji"). ;)

> Tohle s X serverem jako klientem neudelate, jeden kill
> na klientu a vsechny aplikace na serveru napisou akorat
> X connection to server:0.0 broken (explicit kill or server shutdown)
> a je to. Tohle neni IMHO tenky klient

Az na to, ze tohle vubec nesouvisi s tim, je-li klient tenky nebo tlusty,
nebo treba "plnostihly".

> Otazka je, jestli tu vizi prijmou i zakaznici. Ono jak tady nekdo spravne
> poznamenal par bezicich Netskejpu da takovemu serveru docela zabrat.

No, ono je vskutku muze byt mnohem ekonomictejsi trochu posilit ty
klienty, aby nebyli tak uplne supertenci, nez nadupat jeden server (a
celou sit). Krome toho hw na tech klientech (kdyz jsou dostatecne
nahraditelni) muze byt mnohem vetsi srot, nez to, co je na serveru.

> Nicmene myslim ze se to dostalo uplne nekam jinam, priste uz radsi
> budu mlcet :) Cele to zaclo tim ze jsem videl vedle sebe napsane pojmy
> 'X server' a 'tenky klient' coz se mi v hlave nejak nemohlo srovnat,
> kdyz jsem si predstavil, co vsechno se deje na strane 'serveru' - x
> aplikace a 'klienta' - X serveru.

Pojem "tenky klient" vzniknul jako antiteze k "tlustemu klientovi", coz je
typicky PC, na kterem bezi multimegabajtovy exac (a skorogigabajtova
Wokna), ktery mj. obsahuje veskerou aplikacni logiku, cili puvodni vyznam
tenkeho klienta bylo neco, co dela vicemene jen prezentaci. Pak si to
samozrejme kazdy upravoval, aby to sedlo do jeho vlastni marketingove
strategie.

No, radsi uz skoncim.