SAMBA 2.0.7, smbmount a čeština

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Červen 27 10:32:39 CEST 2000

| Odesílatel: Vladislav Švadlenka <vladislav.svadlenka na trion.cz>
|
| Prosím o pomoc.
| Celá Samba funguje korektně, včetně češtiny, ale mám jeden problém, který
| neumím rozlousknout.
| Připojím-li Win disk pomocí smbmount, a zkopíruji soubory na linux a pak
| zpátky, jsou názvy souborů ve Win OK. Pokud ale použiju na Win disk tar,
tak
| v archivu je čeština (samozřejmě jen v názvech souborů) jinak a když z
| takového archivu obnovím na Win, jsou jména souborů špatně.
> [...]

A cim roztarovavate? nebude to tim?

Samba uklada v CP852, Linux uklada v ISO8859-2. Win uklada v CP852.

Tedy pokud Linux by ukladal v ISO8859-2, samba potom musi delat preklad na
ISO. Tedy v TARu by bylo ISO kodovani. To by presne odpovidalo tomu, co se
deje u vas.

To by v tomto pripade znamenalo udelat malou upravu ve zdrojacich TARu, kde
by se prekodovavalo zpet na CP852. Anebo upravit roztarovavadlo na winech.

Az to budete mit upravene, dejte vedet a pojmenujte to nejak jako smbtar ci
nejak podobne. Mozna by stalo za to dat to na freshmeat ci neco podobneho
(www.linux.cz) a mozna i rozsirit sambu v budouci ceske distribuci...

pozn. rozbalovani smbtar xzf by mel ovsem take udelat preklad CP->ISO.

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications