Broadcast pakety

Josef Svitak pepa.s na hitech.cz
Pátek Červen 30 15:20:28 CEST 2000

Dobry den

Delal jsem neco se SMB protokolem a v souvislosti s nim se mi vynorilo
nekolik otazek na ktere jsem nikde nenasel odpoved: SMB oznamuje
existenci sdilenych zdroju pres broadcast pakety, tedy napriklad
192.168.1.255. Zajimalo by me tohle:
mam 2 sitovky, eth0 192.168.1.1, maska treba 255.255.255.128, eth1
192.168.1.129 a maska taky 255.255.255.128. Zajimalo by me: kdyz z
jednoho z tech rozhrani prijde paket na adresu 192.168.1.255 preda se i
na druhe rozhrani? Vim ze router nesmi predavat broadcasty do jinych
siti nez kam patri, podle meho nazoru ale tento broadcast patri na obe
rozhrani, presto se mi zda   ze se mezi nimi nepreda.
Dale by me zajimalo: Mam 2 site, v kazde Linuxovy router. Chci tyto site
propojit tak, aby byly sdilene zdroje ve Windows viditelne v obou
sitich. Linuxy jsou RedHat 6.1 s jadrem 2.2.16. Linuxy jsou spolu
propojene pres jinou sit. Na Linuxech bude samba ale myslim ze tohle by
slo mimo ni. Je mi celkem jasne jak to udelat: kazdy router by mel
broadcasty ze sve site poslat druhemu routeru ktery je zase zmeni na
broadcasty pro svou sit a tam je rozesle. Zajimalo by me, jestli
existuje nejaky soft ktery tohle umi, (freshmeat & spol. o tomhle mlci),
pripadne by nebyl problem si udelat jednoducheho demona ktery to zajisti
jenze nevim jak zachycovat broadcast pakety.

Dekuji za rady

Josef Svitak