Broadcast pakety

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Pátek Červen 30 17:40:36 CEST 2000

Dne Pá, 30 čen 2000 Josef Svitak napsal(a):
> Dobry den
>
> mam 2 sitovky, eth0 192.168.1.1, maska treba 255.255.255.128, eth1
> 192.168.1.129 a maska taky 255.255.255.128. Zajimalo by me: kdyz z
> jednoho z tech rozhrani prijde paket na adresu 192.168.1.255 preda se i
> na druhe rozhrani? Vim ze router nesmi predavat broadcasty do jinych
> siti nez kam patri, podle meho nazoru ale tento broadcast patri na obe
> rozhrani, presto se mi zda   ze se mezi nimi nepreda.

nepatri, na to druhe rozhrani je spravny broadcast 192.168.1.127 pokud tomu
rozumim dobre

> Dale by me zajimalo: Mam 2 site, v kazde Linuxovy router. Chci tyto site
> propojit tak, aby byly sdilene zdroje ve Windows viditelne v obou
> sitich.

Na tohle je ve windows sluzba WINS.

Funguje to tak ze je jeden WINS server ktery registruje prihlaseni vsech
stroju a vsem vraci seznam prihlasenych stroju. Po nakonfigurovani WINS se
myslim i prestanou posilat broadcasty, takze by to mohlo min zatezovat sit, ale
to mozna kecam.

Samba se umi chovat jako WINS server.

S temi broadcasty to myslim samba umi taky, nekde v smb.conf lze uvest do
kterych siti ma posilat broadcasty, ale to se tyka jenom toho stroje na kterem
bezi samba, ne winXX stanic.

> Dekuji za rady

Ehm, neni zac.

Frantisek Dufka