Bootovaci disketa pro vice OS

Středa Březen 1 12:45:14 CET 2000

garalda napsal:
> Ahoj.
> Sice jsem se tu na to jiz ptal, ale bohuzel bez zadne reakce. To je reseni
> tak trivialni, nebo slozite?

Jde o to, jak si to predstavujete. Mit disketu s grubem  a na ni nekolik
jader funguje krasne. Myslim, ze s ty diskety ale nemuzete rovnou nabootovat
dos, protoze tam nema svuj bootloader - ten je prepsany prave grubem nebo
jinym boot-loaderem.

Pokud to myslite tak, ze vam jenom umrel MBR, tak lze grubem nabootvat skoro
vsechno. Vyzna se ve filesystemu, takze si na disku vesele naleznete potrebne
jadro nebo partition, ze ktere chcete nabootovat.

> Mohl by mi prosim nekdo poradit s nasledujicim problemem?
>
> Potrebuji vytvorit bootovaci disketu (to neni az tak slozite, staci napsat
> mkbootdisk cislo_verze), jenze ja bych chtel z tehle diskety bootovat ruzne
> operacni systemy (Redhat, Corel Linux, OS/2).

redhat a corel jsou v pohode. Staci, kdyz na to disketu date jadro pro kazdy z
nich. Osobne bych tam mel nejake vlastni a akorat ruzne parametry root=..
OS/2 lze nabootovat z partition.

> Do meho lilo.conf jsem si vlozil na prvni radek boot=/dev/fd0 a pak jsem ho
> volal pres lilo -C cesta/lilo.conf. Kdyz to udelam na muj lilo.conf na

Jo, ale kam se treba ulozi soubor map, kde je boot.b. Tohle musi byt na
diskete!! To same s tim jadrem.

> disku, tak to sice projde a zahlasi to ktere OS pripojil, ale kdyz pak
> zkusim z te diskety nabootovat, tak to napise L 0 1 0 1 0 1 .... a tak porad
> dokola.
> Kdyz prevezmu ten lilo.conf z diskety a zavolam lilo cesta/lilo.conf, tak mi
> to zahlasi neco jako: file /vmlinuz not found.
> Nekde jsem vycetl, ze se musi zmenit root ci co, tak jsem zkousel: rdev
> /dev/fd0, ale vysledek byl naprosto stejny. Poradte prosim...

To je pro jadro a s tim, ze lilo nenajde sve soubory to nema nic spolecneho.

				Petr Čech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz