znovu čeština v Emacsu

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pátek Březen 3 14:28:57 CET 2000

   From: Pavel Jelinek <jelinek na math.feld.cvut.cz>
   Date: Fri, 3 Mar 2000 11:59:39 +0100 (MET)

Zdravím,

   > pokoušel jsem zprovoznit češtinu v Emacsu 20.4. Zachoval jsem se
   > podle rad, které jsem dostal na této konferenci a postupoval jsem podle
   > http://www.freesoft.cz/~pdm/software/emacs/czech.
   >
   > Zde je řečeno, že nelze zprovoznit češtinu podle tohoto návodu, pokud je
   > Emacs instalován společně s distribucí RedHat.  Já mám RH 6.1. CZ a

stránku jsem nečetl, ale předpokládám, že tam tohle není napsáno. Pokud ano,
je to špatně nebo je to staré. Red Hat obsahoval dříve Emacs zabalený bez
balíku vstupních metod (leim-). Nyní už tomu tak není - ujistěte se, že máte
nainstalován balík emacs a emacs-leim, smažte ~/.emacs, nastartujte emacs a
stiskněte C-\ (Ctrl+\). Pokud se to na něco zeptá, napište czech. Co se stane?

   >  Moje otázka je tato: je v distribuci RH 6.1. CZ Emacs počeštěný a pokud
   > ano, jak a kým je počeštěn?  Je snad případné "nepočeštění" Emacsu v RH CZ
   > důsledkem rivality mezi RedHatem a Debianem?

Ne, proč taky?

P.S. Přesuňme se na freesoft na freesoft.cz nebo editors na linux.cz.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz