PPP a dial on demand II

Slavek Banko (axis) slavek.banko na axis.cz
Středa Březen 8 08:50:10 CET 2000

Byla to samba (měl jsem ji připravenu na dvě rozhraní, ale v té době jsem
aktivoval jen jedno z nich). Jednak jsem druhý interface odstavil a
jednak jsem v ipchains nastavil něco jako (z hlavy sestavené):

  /sbin/ipchains -A forward -d 192.168.0.255/255.255.0.255 -j DENY

K první variantě druhé otázky: pppd aktivuje spoujení, pokud dostane
paket, který má přenést. Jestli paket k přenesení dostane či nedostane
již určuje routovací tabulka. Pokud je pppd nastaveno jako default brána,
tak dostane všechny pakety, které nelze doručit jiným způsobem. Pokud
nebude jako defaultní brána, ale jen jako brána pro určité IP adresy (lze
nastavit pomocí /sbin/route), pak dostane pouze pakety jdoucí na
příslušné adresy. Při nahození spojení (ve skriptu if-up) by pak bylo
třeba pppd nastavit jako default bránu, aby přes něj chodilo všechno, co
nelze doručit jinak, při zavěšení (ve skriptu if-down) by bylo třeba opět
defaultní bránu odebrat.

K druhé variantě druhé otázky: pokud bude pppd nastaveno jako defaultní
brána, pak dostane všechny pakety, které nelze doručit jinak. Ale jen v
případě, že projdou filtrem ipchains. Pokud bude ipchains nastaveno tak,
aby forward filtrem prošly jen pakety na určené IP adresy a ostatní byly
zamítnuty, pak se k pppd opět dostanou jen vybrané pakety. A opět by při
nahození spojení bylo třeba upravit pravidla tak, aby byly forwardovány
všechny IP adresy, při zavěšení opět vrátit původní pravidla.

Obě výše uvedené varianty uvádím jen jako svou teoretickou úvahou ==>
příslušné skripty bohužel nemám --> nemohu poskytnout. Maximálně mohu
poradit při nejasnostech v nastavování ipchains či route...

Slávek.