PPP a dial on demand II

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Úterý Březen 7 21:57:26 CET 2000

Dobry den,

> Měl jsem podobný problém - snažil se mi přes modem posílat broadcasty na
síť,
> která byla momentálně vypnutá. Jednak jsem našel a odstavil démona, který
se
> snažil na nedostupnou síť dostat, a jednak jsem nastavil pravidla pomocí
> ipchains. Pro zjištění by mohlo pomoci nastavi v ipchains, ať veškeré
pakety
> na output pro interface ppp loguje.

Budem asi drzy, ale nedali by sa tie pravidla poslat. Pripadne, ak si
pametate,
aj ktory demon to bol. Rad by som s tym poexperimentoval, ale naco skumat
to, co uz bolo prebadane? Radsej by som sa tomu venoval v dalsich fazach
a vysperkovaval to k dokonalosti ;-)

> Na druhou otázku mne napadají dvě řešení:
> + nenastavovat ppp jak default bránu, ale pouze pro konkrétní adresu;
> + nastavit ipchains tak, aby v offline režimu forwardoval pouze na určené
>   adresy, v online režimu i ty ostatní.

Asi horsie chapem. Ale ako sa da previazat ipchains s pppd? Ak nenastavim
ppp0 ako default gw tak ako budu pakety tusit, kam patria?
Ved pppd bezi stale, len pri poziadavke na pristup mimo siet nahodi
spojenie. Mozno som zle cital, ale chcelo by to pri nahodeni/zhodeni
linky spustit skript a nastavit v nom pravidla pre ipchains. Ale nic
podobneho
som tam nenasiel. Prehliadol som nieco? Je tam popisovany subor
/etc/ppp/masq, ale neprisiel som na jeho prepojenie s pppd.
Alebo je to ako som nepredpokladal, ze pppd ho pozna ako
default? Teda ak ho najde, spokujne ho pouziva???

Vdaka.
Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: ++421/849/55 26 153, fax: ++421/849/56 21 454