dhcpd jak omezit jenom na eth0 ?

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Středa Březen 8 16:12:52 CET 2000

Dobry den,

po procteni manualovych stranek dhcpd a dhcpd.conf
a mini howto k dhcpd nejsem uplne jisty v
nasledujici veci:

jak omezit dhcpd aby odpovidal jenom na zadosti prisle z lokalni site (zarizeni
eth0) ?
nejak jsem to nikde nenasel a pripada mi ze takovy router by nemel mast
stroje z vnejsi site tim ze jim bude odpovidat na dhcp requesty.

Jestli jsem slepy a v te dokumentaci to je tak prominte.

Jo a jeste mam jeden problem tykajici se dhcp.

je mozne pridelovat dynamicky adresy z ruznych dvou virtualnich siti strojum na
fyzicky stejne siti ?
tzn. mam dva subjekty pouzivajici stejnou fyzickou sit (ethernet) ale kazdy
maji svou virtualni sit (ip adresy z jine site). No a oba by chteli pouzivat
dhcp aby jejich stroje dostali dynamicky tu spravnou adresu z jejich rozsahu.

Me to po kratsim i delsim premysleni pripada jako neresitelne.
jedine vazat kazdeho klienta staticky na MAC adresu to by jiste slo, ale
dynamicky to asi nejde. Vzdyt ten klient (treba 95ky) nezna na zacatku o sobe
nic, krome MAC adresy, takze vysle dhcp pozadavek a dostane nejakou adresu.
neni mozne rozlisit ktery klient se chce hlasit do ktere virtualni site.

Dekuji,

Frantisek Dufka