Xhost

Igor Kilian igor.kilian na infogas.sk
Čtvrtek Březen 9 10:17:59 CET 2000

Dňa Št, 09 mar 2000 ste napísali:
> Docetl jsem se v LDP o programu Xhost. Neni tam ale popsany kcemu to slouzi
> a to by me zajimalo. V manualu je jen pouziti. Ma to snad nejak umoznoznovat
> remote hostu zobrazit na moji masine nejaky client nebo co. Umi to nekdo
> vysvetlit a rict prakticke pouziti?
Je to presne tak. Ide o moznost zapisovat na vas X-ovy display cize, ak sa
spusti aplikacia na jednom unixe pomocou premennej DISPLAY jej hovorite kam
to chcete zobrazit. Ak si date svoju adresu, tak to posle k vam, ale musi
byt povoleny zapis na vasu obrazovku (xhost +). Lenze hoci kto si moze nastavil
premennu DISPLAY na vas stroj a otvaral si okienka na vasej obrazovke co by
liezlo dost na nervy. Takze ak to nechcete "xhost -" (zakazane pre vsetkych
okrem autorizovanych) ak chcete aby vsetci mohli zapisovat na display "xhost +".
Da sa pravdaze obmedzit len na nejake IP ktore vam mozu zapisovat na display. Ak
ale clovek chce k sebe stiahnut si obrazovku doporucujem ssh. Vtedy netreba
povolit nikomuj zapisovat na display. SSHcko to taha priamo k vam (ak je tak
nastavene).

Igor

Ing. Igor KILIAN
InfoGas a.s., Kozia 17