Exim nebo sendmail

Milan Zamazal pdm na seznam.cz
Čtvrtek Březen 9 21:13:06 CET 2000

    PN> Dovoluji si oponovat - pletete dohromady "free" ve smyslu GPL a
    PN> "free" ve smyslu zdarma.

Pojem "free" ve spojení se softwarem používám zcela konzistentně ve
smyslu "svobodný", takže nic dohromady nepletu.  Konkrétně pak ve smyslu
DFSG (Debian Free Software Guidelines, viz http://www.debian.org; pro
ty, co dávají přednost pojmu Open Source, pak OSD, viz
http://www.opensource.org).

    PN> Ano, podle open-source _nabozenstvi_ to neni free.

    PN> Ne, nicemu to nevadi. Naprosto nicemu. Nebo mate protipriklad,
    PN> kdy by to vadilo?

Označovat věci, kterým nerozumím, za náboženství, je demagogie.
Nějaké argumenty budou pravděpodobně k nalezení v archívech
debian-devel, tak někdy z konce roku 1996, to vás ale asi nebude
zajímat, protože evidentně považujete vývojáře Debianu za spolek
fanatiků, kteří jejichž rozhled zdaleka nedosahuje šíře vašeho.

Nicméně jeden příklad lze uvést přímo zde:

    FH> diky za rady, jemne detaily, jestli to je free nebo neni pro me
    FH> nejsou podstatne. Dulezite je, aby to fungovalo, bylo to
    FH> bezpecne a dalo se snadno naistalovat pres dselect...:-)))

Přes dselect se to tak úplně snadno instalovat nedá, protože vzhledem
k tomu, že není dovoleno šířit binárky qmailu, musíte mít instalováno
základní vývojové prostředí a po instalaci zdrojáků přes dselect si
qmail sám zkompilovat (alespoň tomu tak bylo, když jsem to naposledy
zkoušel).  To samozřejmě může teoreticky ovlivnit i bezpečnost vlivem
chyb ve vašem vývojovém prostředí.

Howgh.

Milan Zamazal

--
"Having GNU Emacs is like having a dragon's cave of treasures."
                                                Robert J. Chassell