Disk 13 GB

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Březen 10 08:52:41 CET 2000

> Tady jsem se spatne vyjadril - mozna proto nepochopeni,
> prenastavovani autodetekce biosu = vypnul jsem autodetekci a natukal hezky
> natvrdo LBA a pak dokonce i logicke cylyndry a hlavy uvedene na stitku
> disku. V biosu to skocilo na 256 hlav, LBA bylo zapnute.
Tak to by IMHO melo byt v poradku (az na detail - max. pocet hlav je
255).

> Podotykam v biosu bylo 256 hlav, zavolal jsem fdisk a ukazal 16 .
Takhle se to obvykle chova, kdyz uz byla vytvorena partisna v rezimu
CHS (se 16-ti hlavami). Ale je divne, ze by si to vynucoval i na
prazdnem disku ?!?

> To same nastaveni bylo na primary kontroleru (misto 3. byl prvni radek v
> tabulce disku - Award biosu) , zavolal fdisk a ejhle 256 hlav a partitiony
> delal vsechny az na doraz.
Podivne chovani. Jaky je to mainboard ? Jaka cipova sada ? Je to
on-board nebo na karte nebo kombinovane ? Je nejaky rozdil mezi
primarnim a sekundarnim kanalem ? (U)DMA mody apod ?

> No tady to bylo kousek nad , asi mate pravdu nejak 1124 nebo tak nejak, uz
> zafungoval vzpominkovy optimismus - tady pripoustim, ze kecam - zajimalo
> me hlavne aby lilo videlo na mnou dodefinovanou dalekou partitionu (na
> zacatku byly NT a jina havet)
Ruku na srdce, nebylo tam tech prekouknuti prece jenom o neco vic ?

> Nerozumet - koho delit, kam delit ?
Ten disk prece. Staci udelat (treba i malou a treba i na konci)
partisnu tak, aby mela geometrii podle LBA. Pak by melo jadro s
takovym diskem pracovat v LBA at uz je v tabulkach BIOSu cokoliv.

> Ja ji to ale rekl dost jasne a durazne - nepochopila ;-)
pokud je to opravdu tak, jak to popisujete, bude asi rozdil mezi
primarnim a sekundarnim kanalem a bude to tedy i nejspis problem
zeleza. Fdisk se prece v druhem pokusu chytil dobre.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s