bootovaci disketa 1722kB

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Pátek Březen 10 09:14:08 CET 2000

Dne Fri, 10 Mar 2000 Miroslav BENES napsal(a):
> To jen format, kdy je 82 stop misto 80 a 21 sektoru misto 18 ?

> Kdysi jsem si s timhle formatem hral pod DOSem. Ma jednu nevyhodu -
> nejde (normalne) cist. Aby sel, je potreba zavest maly rezidentni
> program.
>
> Pes je IMHO zakopany v BIOSu. Ten misto aby nacetl sektor s nejakym
> vyssim cislem (napr. 19) jednoduse nebo se o to aspon pokusil, jenom
> ohlasi chybu. Ten rezident si hlidal prekroceni "obvyklych" mezi u
> parametru a v takovem pripade si pomoci elementarnejsich funkci sam
> vystavil hlavu / nasel data.

> [...]
No podle me by to slo, ale ne pres dd if=/vmlinuz of=/dev/fd.....
ale jak tady kolega Prantl spravne popsal, pres syslinux.

Jde o to ze ta disketa musi mit spravny boot sector s tou spravnou geometrii.
pak to precte mozna i MS DOS (s nastavenim DRIVEPRM v config.sysu) a
syslinux to precte urcite. nevim jak stopy 81-83 ale sektory >18 ano.
Takze kdyz se da jadro do prvnich 80 stop tak je to nabeton.

Jina otazka je jak spravne vyrobit disketu s syslinuxem :)
Me tak pred rokem jednoduchy 'syslinux /dev/fd0u1743' nefungoval.
Nicmene byl u nej prilozeny uz hotovy image tak jsem si z neho vzal zacatek.

Frantisek Dufka