ext2 a optimalni mnozstvi souboru v adresari

Tomas Kouba tomas na neo.cz
Středa Březen 15 16:59:56 CET 2000

Zdravim,

dotaz byla takovy: kolik je maximalni optimalni pocet polozek (podadresaru a
souboru) v jednom adresari. Je to porad 255 nebo 62 ci co (pouziva napr.
squid), nebo je ext2 modernejsi system a toto cislo je jine.

Cituji pana Hnata:  Unix system V: Pokud ma adresar mene jak 62 souboru
(krome . a ..), staci na jeho ulozeni jeden datovy blok (delka jmena souboru
je 14 bytu, delka cisla i-uzlu 2 byty a 16*62+32=1024). Tedy adresare, ktere
primo v sobe obsahuji mene jak 62 souboru ci adresaru lze prohledavat velice
rychle....

... Az do poctu 638 souboru v adresari se pouzivaji pro ukladani souboru
adresare datove bloky, ktere maji svou primou adresu v i-uzlu adresare. ...

... Jestlize adresar obsahuje primo v sobe 639 souboru a vice, musi system
pro jeho ulozeni pouzit neprimo adresovane datove bloky...

Vymazani souboru uz nepomuze k opraveni tohoto stavu. Vyhrazena polozka
(cislo i-uzlu a jmeno souboru), ktera vznikla pri vytvareni souboru v
adresari, se po jeho vymazani z adresare nevymaze, pouze se oznaci jako
volna a pripravi pro dalsi pouziti.

Tomas Kouba
mailto:tomas na neo.cz