ext2 a optimalni mnozstvi souboru v adresari

Ondrej Sury ondrej na globe.cz
Středa Březen 15 17:06:22 CET 2000

Tomas Kouba wrote:

> Zdravim,
>
> dotaz byla takovy: kolik je maximalni optimalni pocet polozek (podadresaru a
> souboru) v jednom adresari. Je to porad 255 nebo 62 ci co (pouziva napr.
> squid), nebo je ext2 modernejsi system a toto cislo je jine.
>
> Cituji pana Hnata:  Unix system V: Pokud ma adresar mene jak 62 souboru
> (krome . a ..), staci na jeho ulozeni jeden datovy blok (delka jmena souboru
> je 14 bytu, delka cisla i-uzlu 2 byty a 16*62+32=1024). Tedy adresare, ktere
  ^^^^^^^^^^ ehm mozna se pletu, ale to asi s ext2 nebude pravda...

> [...]
> rychle....
>
> ... Az do poctu 638 souboru v adresari se pouzivaji pro ukladani souboru
> adresare datove bloky, ktere maji svou primou adresu v i-uzlu adresare. ...
>
> ... Jestlize adresar obsahuje primo v sobe 639 souboru a vice, musi system
> pro jeho ulozeni pouzit neprimo adresovane datove bloky...
>
> Vymazani souboru uz nepomuze k opraveni tohoto stavu. Vyhrazena polozka
> (cislo i-uzlu a jmeno souboru), ktera vznikla pri vytvareni souboru v
> adresari, se po jeho vymazani z adresare nevymaze, pouze se oznaci jako

See the source Luke.

Rekl bych, ze obecne neco z toho pravda je, ale ty cisla nemusi
byt aktualni (a zrejme ani nejsou).

--
Ondrej Sury                                 Globe Internet s.r.o.
E-mail: ondrej na globe.cz                      http://www.globe.cz/