ext2 a optimalni mnozstvi souboru v adresari

Michal Pise pisem7am na mail.kolej.mff.cuni.cz
Čtvrtek Březen 16 11:39:02 CET 2000

> Ja bych to tak cerne nevidel, ale samozrejme hodne zalezi na zatezi
> toho pocitace. Mam-li v nejakem adresari 100 podadresaru a001 ... a100
> a v kazdem z nich opet 100 podadresaru b001 ... b100 atd, pak na
> milion adresaru se dostanu v nasledujicim kroku:
> napr. a001/b001/c001. Pokud se mi podari rozmisteni souboru
> vybalancovat tak, aby v kazdem adresari c??? bylo ne vic nez 100
> souboru, pak mam k dispozici 100 milionu souboru. Casove kriticka
> operace je cteni z disku - na vyhledani inodu souboru v adresari se
> 100 polozkami budu porebovat 2 diskove pristupy (vlastni adresar +
> [...]

Bude-li disk v tu samou chvili pouzivat 100 uzivatelu, nebude seek trvat
celych 10ms. Minimalne v 2.3 je algoritmus vytahu, cili kdyz mam vic
pozadavku, seekuje se tam, kde je cas seekovani nejkratsi. A rekl bych, ze
i v 2.2 bude neco rozumnejsiho, nez "kdo driv prijde, ten driv mele".

Michal Pise