Ktere kodovani?

Ferdinand Prantl Ferdinand.Prantl na ff.cuni.cz
Čtvrtek Březen 16 13:37:18 CET 2000

On Thu, Mar 16, 2000 at 01:06:34PM +0100, Petr Snajdr wrote:
> Dobry den,
>       omlouvam se za OT, ale myslim, ze v teto konferenci
> se najdou nejspise lide, kteri mi pomuzou svym nazorem, radou apod.
> Kdyz tak odpovidejte na snajdr na firma.seznam.cz
>
> Otazka je jednoducha: jake kodovani zvolit pro databazi
> v niz budou data urcena pro publikovani na WWW?
>
> Cela vec se ma takto:
>
> - ISO-8859-2. Myslel jsem si, ze tato volba je spravna, ale
>     existuje nekolik malo veci pri kterych tomu tak neni.
>
>    Vyhody: v Unixu nativni kodovani, na WWW preferovano,
>     MIME preferovano. Z toho plyne, ze neni treba ani
> [...]

  Zkusim to, neni to zas tak OT... snad...

  Myslim, ze zalezi na typu tech dat - neobsazenych znaku neni tolik
  (ani nevim jake jsou, jen ty stale pretrasane uvozovky). Pak by se
  jedno z 8-bitovych (iso) zvolit dalo.

  Unicode je dnes asi dobre prukopnicke reseni - ale pri predavani klientum
  bych to stejne filtroval a nabizel iso/win/xxx, protoze treba mamlas
  Netscape si o UTF-8 rekne a pak ho zobrazit neumi. Jestli UTF-8 nebo 16
  je na uvaze.

  Pro web jste s UTF v pohode, do databazi to neni zas takovy problem
  dopsat (mSQL, MySQL, PostgreSQL snad taky). Textove utilitky uz jsou
  taky, jen recode nepouzivam, protoze zarve na nejakem neznamem znaku
  a neudela nic.

  Ja osobne bych, pokud by se v datech moc nevyskytovaly ony neprijemne
  znaky, pouzil iso, jinak utf-8 (to aspon zobrazi nesmysly, ale
  rozlustitelne).

    Ferda Prantl

--

   "Jen ve svych snech jsme svobodni. Po zbytek zivota potrebujeme penize."
Ferdinand Prantl