Ktere kodovani?

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Čtvrtek Březen 16 13:06:34 CET 2000

Dobry den,
      omlouvam se za OT, ale myslim, ze v teto konferenci
se najdou nejspise lide, kteri mi pomuzou svym nazorem, radou apod.
Kdyz tak odpovidejte na snajdr na firma.seznam.cz

Otazka je jednoducha: jake kodovani zvolit pro databazi
v niz budou data urcena pro publikovani na WWW?

Cela vec se ma takto:

- ISO-8859-2. Myslel jsem si, ze tato volba je spravna, ale
    existuje nekolik malo veci pri kterych tomu tak neni.

   Vyhody: v Unixu nativni kodovani, na WWW preferovano,
    MIME preferovano. Z toho plyne, ze neni treba ani
    nic prekodovavat trebas na ceste DB->WWW->User.

  Nevyhoda: prevazna cas lidi vytvari data v CP1250 (to
   by nevadilo -> prekoduje se), ale CP1250
   IMHO neni stejna jako ISO-8859-2 pokud jde
   o mnozinu znaku (vubec nemluvim o pozicich
   v tabulce). Napadaji me treba uvozvky dole.
   Pokud se pletu tak budu vdecny za upozorneni :-)

- Unicode - no to by bylo resenim, ale mam pocit, ze
   ne mnoho programu ho nejak slusne (rozumej: dobre)
   podporuje (viz. Netscape Navigator, kfm,..)

Tak nevim. Na pohled to vypada jednoduse, treba to take jednoduche
je  ;-). Kazdopadne predem dekuji za vsechny namety.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr