Vyber verze LINUXu

Jiri Stepanek jiri.stepanek na atlas.cz
Neděle Březen 19 23:20:56 CET 2000

P100 dnes jeste pro Linux neni takovy "trabant". Linux beha i na 486kach a
starsi distribuce klidne i na 386. Ja mam take P100 a Linux pracuje krasne
rychle i s X-Windows (Gnome). S woknama je to horsi, to je plytvani
hardwarem a pameti.
Co se tyce vyberu distribuce, o vam neporadim. Tezko rict, ktera je
nejlepsi.
Na rozdeleni disku je dobry PartitionMagic. Pokud mate zajem, mohu vam jej
poslat.

Jiri Stepanek <jiri.stepanek na atlas.cz, jstep na volny.cz>
student Gymnazia tr. Kpt. Jarose Brno
http://www.jaroska.cz/
At zije Microsoft, ale nekde jinde, treba na Marsu.

From: František Bílý <fr_bily na volny.cz>
Subject: Vyber verze LINUXu
> vlastnim pocitac P100/40 MB RAM ( nesmejte se, v roce 1996 to byl super
pocitac ) a zajimalo by mne, zda na tomto "trabantu" mohu Linux provozovat.
Jelikoz jsem zatim stale bohuzel wokenni (W95), zajimalo by mne, jaka verze
LINUXu by byla vhodna pro prechod od mrkvosofta a zda by ji muj pocitac
zvladl.
> Premyslel jsem o COREL LINUX na bazi Debianu, jak byla prezentovana
CD-ROMu PC WORLD 2/2000 ci pomoci Red Hat 6.1 z instalacniho CD a prirucky
vydane Computer Pressem.
> Jelikoz nejsme az zase tak velky pocitacovy odbornik, byl bych rad, kdyby
instalace byla obdobna instalaci W9x, jaka je moznost vyberu "balicku" a
jazykovych verzi. Dale by mne zajimalo, jakym zpusobem provozovat nektere
wokenni aplikace, ktere bohuzel nejsou pod LINUXem ( treba i nektere hry ),
eventulne programy od nakousnuteho jablicka.
> Slysel jsem, ze LINUX potrebuje vlastni partition na HDD. Mam dva HDD -
1. primary master WD 1.1 GB jako bootovaci s W95, druhy jako primary slave
WD 1.6GB, kam bych chtel LINUX nainstalovat ( tedy pokud mi nereknete,
abych tento"stroj" neodlozil do nejblizsiho muzea ) s cca 1GB volnym. Jak
ma rozdelit partition na tomto disku, aniz bych zlikvidoval mne drahe
soubory a programky? A jak zaridit, aby nasledne LILO dalo ny vyber mezi
LINUXem ci W95?
> Dale jsem se dozvedel, ze LINUX zatim bohuzel nepodporuje interni
faxmodemy na PCI slotu. Je to pravda a mam si poridit externi modem?