Vyber verze LINUXu

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Neděle Březen 19 22:36:18 CET 2000

František Bílý pise:
> vlastnim pocitac P100/40 MB RAM ( nesmejte se, v roce 1996 to byl
> super pocitac ) a zajimalo by mne, zda na tomto "trabantu" mohu Linux
> provozovat. Jelikoz jsem zatim stale bohuzel wokenni (W95), zajimalo

Tak to prrr. :) Nemam o moc lepsi HW (P133/48MB) a o trabantu bych
rozhodne nemluvil.

> by mne, jaka verze LINUXu by byla vhodna pro prechod od mrkvosofta a
> zda by ji muj pocitac zvladl. Premyslel jsem o COREL LINUX na bazi
> Debianu, jak byla prezentovana CD-ROMu PC WORLD 2/2000 ci pomoci Red
> Hat 6.1 z instalacniho CD a prirucky vydane Computer Pressem. Jelikoz
> nejsme az zase tak velky pocitacovy odbornik, byl bych rad, kdyby
> instalace byla obdobna instalaci W9x, jaka je moznost vyberu "balicku"
> a jazykovych verzi. Dale by mne zajimalo, jakym zpusobem provozovat

Tohle (prednastavene balicky & libovolna jazykova mutace) splnuje i
"cistokrevny" debian vydany cpressem ve spolupraci s freesoftem.
Pokud nejste zase takovy neodbornik, abyste nevedel, jaky mate v
pocitaci HW, zkuste o nem zauvazovat. Corel hodnotit nemuzu, nevidel
jsem.

> nektere wokenni aplikace, ktere bohuzel nejsou pod LINUXem ( treba i
> nektere hry ), eventulne programy od nakousnuteho jablicka. Slysel

Existuji emulatory, ale 1oo% to neni...

> jsem, ze LINUX potrebuje vlastni partition na HDD. Mam dva HDD - 1.

Nepotrebuje, ale je to lepsi (o dost lepsi).

> primary master WD 1.1 GB jako bootovaci s W95, druhy jako primary
> slave WD 1.6GB, kam bych chtel LINUX nainstalovat ( tedy pokud mi
> nereknete, abych tento"stroj" neodlozil do nejblizsiho muzea ) s
> cca 1GB volnym. Jak ma rozdelit partition na tomto disku, aniz bych
> zlikvidoval mne drahe soubory a programky? A jak zaridit, aby nasledne

Zazalohovat (kazdopadne!), zrusit existujici partisnu a rozdelit
podle potreby. Druha (mene drasticka) moznost je vse zazalohovat (!)
a rozdelit Partition Magicem, ktery ale neni free.

> LILO dalo ny vyber mezi LINUXem ci W95? Dale jsem se dozvedel, ze

Jestli na lilu netrvate, zkuste Grub nebo (pro nekomercni ucely)
MBTMGR (http://penguin.cz/~mhi).

> LINUX zatim bohuzel nepodporuje interni faxmodemy na PCI slotu. Je to
> pravda a mam si poridit externi modem?

Podporuje, ale ma problemy s vetsinou tzv. WinModemu, tj. zarizeni
neplnohodnotnych a zavrzenihodnych :-).

Podivejte se na www.linmodems.org.

> A netusite, zda se planuje vydavani nejakeho casopisu venovaneho
> hlavne LINUXu?

Linuxove noviny Vam nestaci? Zkuste treba LinuxGazette. Pokud byste
rad neco "materialnejsiho" predplatte si Linux Journal :-)

--
                                   David Kužela