Obnova LILO

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Březen 20 08:52:03 CET 2000

Jirka <cechjir na hotmail.com> wrote:
> Mam na jednom pocitaci s jednim HDD dva systemy. RedHaT LINUX 6.1 cz a
> win 98. Potom co se moje okna dostaly do obvykleho kritickeho stavu po
> nekolika tydnech pouzivani je asi budu muset zase preinstalovat...tusim
> ze budou problemy..jak to udelat abych mohl nabootovat oba systemy jako
> ted? Zkuste mi to prosim vysvetlit i kdyz je to detinsky a jiste naivni
> a navic mnohokrat opakovany dotaz:))
> Zkuste mi i nastinit co a proc se na tech partisnach pri instalaci a pak
> pri pouzivani LILO deje...jsem zacatecnik...DEKUJU

Pokud jde jeste spustit Linux, tak to udelejte. V /etc/lilo.conf zmente
radek boot=/dev/xxx tak, aby obsahoval jmeno zarizeni, na kterem mate /
nebo /boot vcetne cisla (na neco jako /dev/hda2). Soubor ulozte, zadejte
prikaz lilo. Tim se nainstaluje LILO do system boot sektoru linuxoveho
oddilu, takze Vam je Windows neprepisi jako kdyby bylo v master boot
sektoru na uplnem zacatku disku. (pokud teda nesmazou cely oddil ;- )

Pak muzete preinstalovat Windows. Po instalaci zmenite pomoci
Windowsovskeho FDISKU aktivni partition na tu, kde je Linux, a pri dalsim
bootu by Vam melo nabehnout LILO:

                                                       S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229