Sitova karta - neni aut. detekovana

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pondělí Březen 20 12:04:54 CET 2000

Zdeněk Böhm pise:
> Popisu problem: (Stroj: 486/80Mhz, 64Mb RAM, Linux RedHat 6.0CZ) Karta
> je NE2000 kompatibilni ISA. Lze nastavit do tri modu. Bud pomoci
> jumperu, nebo pomoci programu v DOSu do rezimu PnP, prip Jumperless
> (programem se nastavi a hodnoty ulozi do EERPOM na karte). Mam ji
> nastavenou na Jumperless, IOBASE 300H a IRQ 11. V DOSu toto nastaveni
> bez problemu funguje, v pohode se spojim s jinym PC. Linux vsak kartu
> nedetekoval (v adresari /dev neni soubor eth0, v logu bootu neni o

/dev/eth0 existovat nemusi

> karte zadna zminka, kdyz se podivam do /proc/interrupts, neni tam
> zaznam o tom, ze by IRQ11 bylo vyuzivano). Jadro pouzivam standardni,

A mate vubec podporu pro NE2000 v jadre? A mate urcite podporu pro
ISA ne pro PCI verzi? Nemate ji prelozenou jako modul? Zkousel jste
hodnoty io a irq zmenit?

> ktere se naistalovalo - takze podpora pro kartu by tam snad mela byt
> (kdesi jsem cetl, ze pri instalaci se nainstaluje jadro s podporou
> vsech ovladacu - je to pravda?) Inu, jal jsem se studovat literaturu -
> konkretne Linux Dokumentacni projekt, prirucka spravce site, instalace
> sitoveho hardware. Tu se pise, ze lze tento problem odstranit pridanim
> radku "ether=IOBASE,IRQ,PARAM1,PARAM 2,NAME" do /etc/lilo.conf. Lec

man lilo.conf - hledejte append

> autor predpoklada osobu Linuxove gramotnou, tudiz se cudne vyhnul
> sdeleni, kamze se to tam ma napsat, takze kdyz to tam dam nekam na
> samostatny radek, tak kdyz pak zadam "lilo", vypise mi to "Syntax
> error near line ..." a nic. Kdyz pri bootu, pri startu lila zadam
> LILO: Linux ether=...., tak to sice zadnou error hlasku nevypise,
> nicmene, karta tam opet neni. Tim se dostavam k druhe otazce, jak

To by ale mela :-)

> skutecne zjistim, ze jadro vzalo kartu na milost - tim ze se v /dev
> objevi soubor eth0? Ethernet HOWTO mi tez prilis nepomohlo, problem
> probira stejne povrchne jako LDP.

Pri bootu by se melo vypsat neco jako:
  ne.c:v1.10 9/23/94 Donald Becker (becker na cesdis.gsfc.nasa.gov)
  NE*000 ethercard probe at 0x300: 00 00 01 02 75 60
  eth0: NE2000 found at 0x300, using IRQ 7.

(hlaseni jadra pri bootovani lze ziskat prikazem dmesg)
--
                                   David Kužela