XFree86 4.0 a TrueType

Ferdinand Prantl Ferdinand.Prantl na ff.cuni.cz
Pondělí Březen 20 15:07:27 CET 2000

On Fri, Mar 17, 2000 at 10:09:11AM +0100, Pavel Kankovsky wrote:

> To je dost zvlastni chovani. ovsem mozna ma logicke vysvetleni.

  To bych rad, clovek se porad uci, ale dokumentace k ttf neni, resp.
  nenasel jsem ani zadnou k nastaveni skalovatelnosti fontu.

> Kdyz se neni u scalable fontu uvedena velikost, tak si to domysli nejakou
> konstantu. Jak vypada ten fonts.dir a jake XLFD jste pouzival?

  Ja jsem se podival do Type1 fontu, ktere Xka chapou jako scalable.
  Tam fonts.dir i fonts.scale obsahuji shodne radky, napr.:

UTRG____.pfa -adobe-utopia-medium-r-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-2

  Kdyz pustim ttmkfdir, vygeteruje v adresarich s ttfky fonts.dir s podobnym
  obsahem, napr.:

Timesz.ttf -monotype-Times New Roman-bold-i-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-2

  Zkopiroval jsem ho i do fonts.scale, podle vzoru Type1 (nevim, zda to ke
  scalability staci, asi ne).

  xfstt si (--sync --gslist) vygeneruje svoje binarni ttinfo.dir a
  ttname.dir a zrejme kvuli tomu zasobuje Xka dobre. Jen ten freetype
  engine v Xkach se s fonts.dir a fons.scale nespokoji...

  Zatim vic nevim...

    diky za rady,

      Ferda Prantl

--

   "Jen ve svych snech jsme svobodni. Po zbytek zivota potrebujeme penize."
Ferdinand Prantl