Kniha o Linuxu pro zacatecnika

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pondělí Březen 20 22:10:01 CET 2000

Roman Kolbábek pise:
> Chci se seznamit s LINUXem. Muzete mi doporucit pro zacatek nejakou knizku ?

Vyborna knizka je Running Linux (preklad vydal cpress IMHO jako Pouzivame
Linux), neobsahuje sice tolik informaci a konkretnich navodu jako LDP, ale
snazi se vysvetlovat souvislosti.

> 1.Mam CD RedHat a chtel bych si zkusit file server pristupny z Windows
> pocitacu, FTP a HTTP server. Casem i DHCP a DNS.

Neni problem, doporucuji neprehlednout adresare /usr/man, /usr/info a hlavne
/usr/doc.

> 2.Pokud to jde, tak bych to radeji poustel bez X-Windows (na 486-ce se 48MB
> RAM a 1200MB HDD - divna kombinace co ?)

Xy nejsou zas tak strasne narocne na CPU (pokud si je dobre zkonfigurujete),
jsou hlavne obrovsky zrout pameti, takze si je v klidu muzete doprat.

BTW zadne X-Windows neexistuji :-), to co mate na mysli je X-Window System.

> 3.O LINUXU vim v tuto chvili, ze je to operacni system...
> 4.Jsem ochoten pro zacatek investovat radove 500,- az 700,-Kc.

To by melo stacit.

--
                                   David Kužela