Linux fileserver

Marek Les marek na ryston.cz
Úterý Březen 21 19:41:21 CET 2000

Petr Novotny wrote:

> SMB je protokol nezavisly na NT/LAN manageru (a je tusim dilem
> IBM). Stejne tak byste mohl rikat, ze vas stroj emuluje HTTP/IIS,
> FTP/IIS, SMTP/Exchange apod. Kde je podle vas hranice mezi
> "nativnim" a "emulovanym"?

Cekal jsem, kdo se na to chyti.. Sam jsem si chtel odpovedet neco o
emulaci TCP/IP :-) .. samozrejme, je to nestastna formulace ale tu
myslenku to myslim vystihuje. Neni to zadny novy system, hotovo. Co se
tyce SMB, v IBM to zacali, ovsem vyznamne to bylo rozvinuto Microsoftem
a snad i Intelem.
Receno uplne lidove: NT maj smb (uznavam, ze je to sporne:-), Netware ma
ncp, co ma Linux?

> Ma tato veta jine dusledky, krome vaseho estetickeho pocitu?
> (Chran buh, nerikam, ze je spatne ridit se estetickymi kriterii u
> volby software! Ja to tak taky, obcas, delam...)

Nema. Pouze moje zvedavost :)

> Nejak si asi nerozumime v tom, co je fileserver. Vy tak rikate
> programu, ktery umoznuje sdileni? Ktery ridi sdileni? Ktery ridi
> prava na filesystem? Kam radite Sambu, NFS nebo Codu?

V tomto konkretnim pripade tim mam na mysli program, ktery umoznuje
sdileni a administraci prav filesystemu potazmo uzivatelu. Jeste jednou
odkazuji na http://www.linuxmall.com/product/01433  .. ty vlastnosti
bych si zhruba predstavoval. Bohuzel tam neni mnoho o tom, jak je to
vlastne provedene :(

--

Marek Les