Linux fileserver

Radovan Garabik garabik na melkor.dnp.fmph.uniba.sk.spam
Úterý Březen 21 20:28:22 CET 2000

Petr Novotny <Petr.Novotny na antek.cz> wrote:

 : On 21 Mar 00, at 17:52, Marek Les wrote:

 :> > Muzete mi rosim vysvetlit 'to neni puvodni reseni' ?
 :>
 :> Muzu. Samba defacto emuluje NT/LAN Managera/... (smb)

 : SMB je protokol nezavisly na NT/LAN manageru (a je tusim dilem
 : IBM). Stejne tak byste mohl rikat, ze vas stroj emuluje HTTP/IIS,
 : FTP/IIS, SMTP/Exchange apod. Kde je podle vas hranice mezi
 : "nativnim" a "emulovanym"?

asi tam ze samba nepodporuje velmi podstatne veci, ako napriklad
atributy suborov, specialne subory a inode cisla. Co su veci bez
ktorych si nemozno unix nativny filesystem predstavit

 :> akorat, ze to proste neni puvodni reseni, lip uz to
 :> vyjadrit nedokazu.

 : Ma tato veta jine dusledky, krome vaseho estetickeho pocitu?
 : (Chran buh, nerikam, ze je spatne ridit se estetickymi kriterii u
 : volby software! Ja to tak taky, obcas, delam...)

Nie je to len esteticky pocit. Je napriklad znacne iritujuce, ak si
namountujem adresar cez sambu a vsetky subory sa mi zobrazia executable.

 :> Moje otazka byla cista akademicka - nevyviji se nejaky
 :> nativni fileserver pod Linux, ktery by fungoval v heterogennim
 :> prostredi ?

nieco take som videl na freshmeat, nebol to linux ale freebsd, s tym ze
verzia pre linux je v alfa stadiu (nazov som bohuzial zabudol)

 : Nejak si asi nerozumime v tom, co je fileserver. Vy tak rikate
 : programu, ktery umoznuje sdileni? Ktery ridi sdileni? Ktery ridi
 : prava na filesystem? Kam radite Sambu, NFS nebo Codu?

samba ma niektore vyhody oproti nfs, napriklad ze ju moze mountovat
uzivatel, podporuje symlinky.
nfs je pekne, ale nepodporuje symlinky mimo exportovany adresar (chapem,
bezpecnost, ale mohlo by to byt volitelne)
coda je prerastena[1], a ma granularitu na urovni suborov (ak sa nemylim). A
este nie celkom stable.
afs je na tom podobne ako coda, az na tu stabilnost a komercnost.

skoda ze sa nenasiel nikto co by implementoval SIFS :-)

[1] bloated
| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |