Grafika & DTP na Linuxu?

Ladislav Dobias L.Dobias na sh.cvut.cz
Středa Březen 22 02:13:51 CET 2000

Ahojte!

On Tue, 21 Mar 2000, Martin Hrubý wrote:

> Jsem čerstvě naočkovaným nadšencem Linuxu. Už léta používám kombinaci 3D
> Studio MAX - Photoshop - Illustrator (Corel) - Quark - Acrobat.

Hmm, tato kombinace je hodne financne narocna, odhadem na
500.000,- Kc, proc tedy od ni prechazet?

> Rád bych tento fungující (s rezervami) systém nahradil za podobný řetězec
> fungující na Linuxu.

Na linuxu je to jen otazka casu - mozna bude nekdy i to
same.

Dnesni moznosti jsou napr.:

CAD: Microstation, VariCAD,...
3D Modeller: POVray, 3dom, AC3D, Me3D, ...
Bitmapy: GIMP
Vektory: GYVE, KIllustrator, xfig, sketch, ...
Sazba a destilace do PDF: (pdf)TeX
Prohlizeni PDF: Acrobat - hele, konecne neco stejneho :-)

Vetsinu ani neznam a ziskal jsem jmena na
http://freshmeat.net/.

Asi (zatim) slabost programu na linuxu je mala uzivatelska
privetivost (GUI...). Na linuxu se totiz snazi lidi nejdrive
udelat programy, ktere funguji bezvadne, a teprve potom se
dodelava GUI. Coz je mozna chyba. (Ale to plati jen o
nekterych programech - v dobrem i spatnem.)

> PS: Někde jsem četl, že se na Linuxu dělal film Titanic.

Ano, viz linuxove noviny nekdy pred rokem... Odkaz je na
www.linux.cz

Zdravi
Lada Dobias